Jednym z modeli prezentowanych podczas paryskiego salonu była wersja 4 E-Hybrid. Teraz przyszedł czas na dużo bardziej bezkompromisowy wariant. Inżynierowie z Zuffenhausen postanowili połączyć turbodoładowany silnik V8 4.0 z silnikiem elektrycznym.
Najmocniejsze Porsche Panamera w historii
Druga generacja Porsche Panamera zadebiutowała pół roku temu w Paryżu. Teraz przyszedł czas na premierę najmocniejszej odmiany w historii. Oto wersja Turbo S E-Hybrid skrywająca pod maską 680 KM.

REKLAMA
REKLAMA

Turbodoładowany silnik spalinowy rozwija 550 KM. Gdy dorzucimy do tego 136 KM generowane przez jednostkę elektryczną to wychodzi nam najmocniejsza Panamera w historii. W sumie auto dysponuje mocą 680 KM (wartości nie sumują się) przy akompaniamencie momentu obrotowego o wartości 850 Nm. Przy projektowaniu tej wersji inżynierowie wykorzystali doświadczenie zdobyte podczas prac nad modelem 918 Spyder.
-
WYDARZENIA
Podwyżka cen za przejazd autostradą A4. Na horyzoncie koniec koncesji
-
WYDARZENIA
Volkswagen Amarok – oficjalna premiera drugiej generacji pick-upa
-
WYDARZENIA
Lexus EX debiutuje z nowymi multimediami
-
WYDARZENIA
Nowe wyniki Euro NCAP – Toyota i BMW zgubiły gwiazdki
-
PORADY
Wyjazd samochodem na wakacje - jak się przygotować?
REKLAMA

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid pomieści czterech pasażerów w komfortowych warunkach wraz z bagażem, a do tego jest jednym z najszybszych samochodów na świecie. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,4 sekundy (o 1,2 s szybciej niż 4 E-Hybrid), a jego prędkość maksymalna to 310 km/h. Motor elektryczny jest zasilany baterią o pojemności 14,1 kWh, która pozwala przejechać na prądzie 50 km. Dwusprzęgłowa skrzynia rozdziela napęd na obie osie. Według pomiarów NEDC średnie spalanie w przypadku tego modelu wynosi 2,9 l/100 km.
REKLAMA
REKLAMA

Topowy model będzie dostępny w wersji ze standardowym i rozszerzonym rozstawem osi (Executive dłuższy o 150 mm). W standardowej wersji uświadczymy m.in. pneumatyczne zawieszenie, ceramiczne hamulce, 21-calowe felgi, system Porsche Dynamic Chassis Control Sport oraz Porsche Torque Vectoring Plus. Wydłużona wersja będzie dostępna ze skrętną tylną osią.
REKLAMA

Światowa premiera najmocniejszej hybrydy odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. To nie jedyna nowość w gamie niemieckiego producenta. Porsche pokaże w Szwajcarii model Panamera Sport Turismo o nadwoziu shooting brake.
Ceny hybrydowego modelu startują od 903 630 zł. Wersja Executive z przedłużonym rozstawem osi kosztuje od 968 780 zł.
REKLAMA