Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Najmocniejszy model Seata - Leon Cupra R

Silnik o mocy 310 KM, matowy lakier, poszerzone nadwozie, detale w kolorze miedzi i dodatki z włókna węglowego – to elementy charakterystyczne limitowanej edycji hiszpańskiego hot hatcha.

Seat Leon Cupra R Seat Leon Cupra R

Jeśli zwykły Leon Cupra wygląda dla zbyt niepozornie, Seat proponuje alternatywę – limitowaną do 799 egzemplarzy wersję Cupra R. Auto ma przemodelowane zderzaki, do których zamontowano zachodzące na nadkola poszerzenia. Nie tylko nadają one nadwoziu agresywnego wizerunku – były konieczne, by w nadkolach zmieściły się szersze opony. Rozstaw kół wzrósł o 12 mm na stronę. 

Seat Leon Cupra R Seat Leon Cupra R

Na spoilerze nad pokrywą bagażnika, dyfuzorze pod zderzakiem, listwie bocznej i przednim spoilerze pojawiły się dodatki z włókna węglowego – te Seat kupuje od Koenigsegga. Cupra R dostała też 19-calowe obręcze z lekkich stopów, pomalowane na miedziany kolor. Auto dostępne jest wyłącznie w trzech kolorach lakieru – szarym i czarnym oraz w wyjątkowo efektownej matowej szarości. 

Seat Leon Cupra R Seat Leon Cupra R

Zespół odpowiedzialny za stworzenie tego modelu miał na celu nie tylko stworzenie bardziej agresywnego wizerunku auta, ale również poprawę jego osiągów. Moc wzrosła więc o 10 KM, dzięki czemu auto przyspiesza do 10 km/h w 5,8 s. Prędkość maksymalna pozosała na dotychczasowym poziomie – 250 km/h, ale kto miał okazję spróbować Cupry na drodze bez ograniczeń pewnie wie, że to limiter czysto teoretyczny. Inne modyfikacje jakim poddano auto, to m.in. bardziej agresywny dźwięk układu wydechowego, bardziej bezpośredni układ kierowniczy, zmiana kąta pochylenia przednich kół o 2 stopnie i czterotłoczkowe hamulce Brembo. Za dopłatą można wyjechać z salonu na superklejących oponach Michelin Sport Cup 2.

Seat Leon Cupra R Seat Leon Cupra R

Ciekawostka – Cupra R wcale nie jest najszybszą odmianą Leona. W sprincie do setki musi uznać przewagę Cupry ST z 300-konnym silnikiem, dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem na obie osie. Ta wersja „robi setkę” w 0,9 sekundy szybciej.

Seat Leon Cupra R Seat Leon Cupra R

Pierwsze wrażenie po spotkaniu z „R”-ką? Nie ma co ukrywać, że prowadzi się bardzo podobnie do swojego krewniaka bez dodatkowej litery w nazwie, ale jest jeszcze bardziej zwarta i ostra. Wydech przyjemniej hałasuje zachęcając kierowcę do przeciągania wskazówki obrotomierza ku końcowi skali, szczególnie, gdy po odpuszczeniu gazu słuchać przyjemne strzały z wydechu. 

Seat Leon Cupra R Seat Leon Cupra R

Trudno poczuć różnicę w wyścigu na prostej, za to czuć ją w zakrętach. Cupra wjeżdża w nie jeszcze chętniej – to zarówno dzięki zmianie kąta pochylenia kół do o 2 stopnie, jak i modyfikacji układu kierowniczego. Nie bez znaczenia jest też układ zawieszenia adaptacyjnego (DCC) oraz blokada mechanizmu różnicowego, która sprawia, że w razie potrzeby do 100% momentu obrotowego trafi na koło, które ma lepszą przyczepność w zakręcie. 

Seat Leon Cupra R Seat Leon Cupra R

Świetne wrażenie robią też nowe hamulce, dzięki którym auto zatrzymuje się na krótkim dystansie niezależnie od tego, jak długo męczymy je na krętych odcinkach dróg.

Seat Leon Cupra R Seat Leon Cupra R

Gdyby Cupra R dostała jeszcze napęd na tylną oś, mogłaby być groźnym konkurentem dla bratniego VW Golfa R. A tak może walczyć z innymi przednionapędowymi hot hatchami takimi jak Honda Civic Type R. Jednak w naszej opinii to co Cuprze wychodzi świetnie, Type R robi jeszcze lepiej. 

I jeszcze jedno - 15 egzemplarzy które mają trafić do polskiej sieci dealerskiej będzie można odbierać wiosną przyszłego roku. Wszystkie będą miały dwusprzęgłową przekładnię DSG, a to oznacza, że będą miały 300- a nie 310-konne silniki. Cena? Wciąż nieznana. 

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij