Najpopularniejsze marki aut hybrydowych w Polsce
Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, po 12 miesiącach niekwestionowanym liderem sprzedaży samochodów z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce jest Toyota z liczbą 13 554 zarejestrowanych hybryd, a jej najpopularniejszym modelem jest C-HR. To tylko wstępny wynik, nieobejmujący jeszcze wszystkich rejestracji nowych samochodów z grudnia 2017.
Tuż za Toyotą uplasował się Lexus. Marka premium sprzedała w Polsce 1775 samochodów z napędem hybrydowym. Oznacza to, że Toyota ma 81,44 proc. udziału w rynku, a kolejnych 11 proc. hybrydowego tortu należy do Lexusa.
Na trzeciej pozycji znalazła się Kia z liczbą 474 samochodów i 2,6 proc. udziałem w rynku. Na czwartym miejscu jest BMW z liczbą 256 samochodów i 1,6 proc. rynkowego udziału. Pierwszą piątkę zamyka Hyundai ze 199 zarejestrowanymi autami hybrydowymi, zajmując 1,26 proc. rynku.
Do pierwszej dziesiątki należą ponadto Infiniti z liczbą 109 samochodów spalinowo-elektrycznych (0,69 proc. rynku), Volvo (75 aut, 0,45 proc. rynku), Porsche (51 aut, 0,33 proc. rynku), Ford (49 aut, 0,26 proc. rynku) i Volkswagen (19 aut, 0,12 proc. rynku). Poza pierwszą dziesiątką znalazły się marki Mercedes, Audi, Mitsubishi, Mini, Renault i Honda.
TOP 10 hybryd na polskim rynku wygląda następująco:
- Toyota - 13 554 egz. (81,44 proc. rynku)
- Lexus - 1 775 egz. (11 proc. rynku)
- Kia - 474 egz. (2,6 proc. rynku)
- BMW - 256 egz. (1,6 proc. rynku)
- Hyundai - 199 egz. (1,26 proc. rynku)
- Infiniti - 109 egz. (0,69 proc. rynku)
- Volvo - 75 egz. (0,45 proc. rynku)
- Porsche - 51 egz. (0,33 proc. rynku)
- Ford - 49 egz. (0,26 proc. rynku)
- Volkswagen - 19 egz. (0,12 proc. rynku)
Komentarze