Najtańsze SUV-y premium na rynku - przegląd TOP5

Segment SUV-ów jest dziś nie tylko niezwykle popularny, ale i bogaty w oferty dla każdego. My przyglądamy się modelom z wyższej półki, oferującym ponadprzeciętną jakość. Oto najtańsze z najdroższych.

Audi Q3 2018 materiały prasowe
Audi Q3 2018
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 140 800 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Jak wygląda rynek miejskich SUV-ów i crossoverów w tym segmencie i do jakiego salonu wybrać się po najkorzystniej wyceniony model? Najszybciej rosnący segment rynku jest dziś kluczowy i doskonale zdają sobie z tego sprawę marki premium. W salonach Lexusa, BMW czy Audi możemy dziś przebierać w ofertach SUV-ów i porównywać modele, które są nie tylko modne, ale i funkcjonalne oraz wygodne w codziennym użytkowaniu.

REKLAMA

Rynek SUV-ów klasy premium jest szczególnie ciekawy, jeśli spojrzymy na samochody miejskich, kompaktowych wymiarów. Crossovery lub, jak kto woli, miejskie SUV-y, często łączą zalety hatchbacków z właściwościami większych aut, a ponadto kwota zakupu jest w ich przypadku całkiem przystępna. Dokąd wybrać się w takim razie po najkorzystniej wycenionego SUV-a klasy premium?

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Bierzemy na warsztat crossovery i SUV-y kompaktowych wymiarów. W szranki staną więc Audi Q3, BMW X1, Lexus UX, Mercedes GLA oraz Volvo XC40. Z bawarską marką nie jest tak prosto, bo ma ona w gamie również model X2, który jest podobnych wymiarów, co X1. Bliższy gabarytom UX-a i Q3 jest jednak model X1, ponadto szukamy dziś najtańszego SUV-a, dlatego odrzucamy nieco mniej korzystnie wycenione X2.

Najtańszy SUV premium? Oto one

Audi Q3 2018materiały prasowe
Audi Q3 2018

Pojedynek Europy z Japonią zapowiada się ciekawie. Na początek sprawdźmy cenniki każdego z modeli, w poszukiwaniu najtańszej możliwej wersji, jaką możemy zamówić. Wertując katalogi, broszury i tabele odnajdujemy następujące kwoty. BMW X1 to wydatek 133 900 zł, cena Lexusa UX zaczyna się od 124 900 zł (poza promocją 149 000 zł), zaś najtańsze Volvo XC40 kosztuje 139 900 zł, a Audi Q3 wyceniono na minimum 140 800 zł, a Mercedes GLA oznacza wydatek 144 500 zł. Cennikowa kwota Lexusa jest więc najniższa w tej stawce, choć trzeba przyznać, że poza promocją Lexus należy do najdroższych. Rzućmy okiem na to, co kryje się pod maskami trzech najtańszych z omawianych samochodów.

BMW X1, które możemy kupić za 133 900 zł to odmiana oznaczona symbolem sDrive 18i. Oznacza to, że pod maską pracuje 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,5 l i mocy 136 KM. Skrzynia biegów? 6-biegowa, choć manualna. Przyspieszenie do setki zajmuje takiemu BMW 9,7 sekundy, co powinno wystarczyć do miejskiej jazdy.

BMW X1 facelift 2019Materiały prasowe
BMW X1 facelift 2019

REKLAMA

REKLAMA

Drugi najtańszy (124 900 zł) crossover to Lexus UX – odmiana, która w cenniku widnieje pod nazwą UX 200. Tak jak wskazuje symbol, pod maską kryje się silnik benzynowy o pojemności 2 litrów. Jednostka jest wolnossąca, co samo w sobie jest ewenementem w dzisiejszych czasach. Moc 170 KM zapewnia rozsądne osiągi, a sprint do setki zajmuje Lexusowi 9,4 sekundy. W standardzie jest również automatyczna skrzynia biegów i jest to jedno z dwóch (obok Mercedesa) aut w omawianej stawce, w którym automat nie wymaga żadnej dopłaty.

Volvo XC40, wycenione na 139 900 zł ma pod maską silnik 1,5. Podobnie jak w BMW, musimy się liczyć z tym, że bazowy motor to 3-cylindrowa jednostka z turbodoładowaniem. Moc 163 KM umożliwia przyspieszenie do setki w czasie 9,4 sekundy, a więc takim samym jak w przypadku Lexusa. Auto w bazowej konfiguracji jest dostępne z 6-biegową skrzynią manualną.

Lexus UXfot. materiały prasowe
Lexus UX

Bazowe Audi Q3 w cenie 140 800 zł to wersja 35 TFSI o mocy 150 KM, przyspieszająca do setki w 9,5 sekundy. Skrzynia biegów to 6-stopniowy manual. W Mercedesie GLA natomiast w cenie 144 500 zł otrzymamy wersję GLA 180, w której niewielki, ale 4-cylindrowy silnik 1,4 generuje moc 136 KM i na osiągnięcie setki potrzebuje 9,6 sekundy.

Wyposażenie w najtańszych SUV-ach

A jak wygląda kwestia wyposażenia samochodów, które mamy na tapecie? Tu zaczyna się robić ciekawie, bo o ile wciąż poruszamy się w rozsądnym zakresie cenowym, o tyle wyposażenie potrafi być bardzo różne, jeśli chodzi o poziom bazowy.

mercedes GLAFOT. Achim Hartmann

Wystarczy zerknąć na listę opcji w najtańszym w stawce BMW. Dopłaty wymagają między innymi czujniki parkowania czy podgrzewane fotele. Podobnie wygląda sprawa w Volvo XC40, a obie te opcje należą do standardowego wyposażenia Lexusa UX. Nie inaczej jest z klimatyzacją dwustrefową, którą konkurenci oferują jednie za dopłatą. Lexus UX w najtańszej wersji oferuje również kamerę cofania, 18-calowe felgi aluminiowe i przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, co w kwestii wyposażenia stawia go znacznie wyżej od konkurentów.

REKLAMA

Hybrydowe SUV-y? Nie wszystkie to mają

Volvo XC40Fot. Jacek Hanusz

A gdybyśmy chcieli wybierać spośród hybryd? W takiej konkurencji Lexus będzie jedynym graczem, którego możemy kupić z pełnym napędem hybrydowym, zaś pozostałe modele to albo miękkie hybrydy lub też warianty plug-in. I tak, wspomniany Lexus UX w wersji UX 250h ma pod maską 2-litrowy silnik benzynowy i elektryczny motor napędzający koła przednie, a jego cena to minimum 135 900 zł. Hybryda z Bawarii to z kolei BMW X1 xDrive 25e w cenie 187 000 zł, a Volvo możemy kupić jako miękką hybrydę z silnikiem B4, od 173 700 zł lub w wersji plug-in hybrid od 199 900 zł za T4 FWD. Mercedes ma w ofercie model GLA 250 e, na który musimy przygotować 188 300 zł, a Audi Q3 od niedawna dostępne jest w wersji TFSI e w cenie przeszło 200 tys. złotych.

Wybór w segmencie SUV-ów klasy premium nie jest oczywisty, ale jeśli szukamy najtańszej z możliwych opcji, BMW wydaje się być najbardziej przystępne. Gdy weźmiemy jednak pod uwagę osiągi, zastosowane podzespoły i wyposażenie w standardzie, Lexus staje się najbardziej korzystną opcją, która już w bazowej wersji zasługuje na miano auta segmentu premium. Tylko Lexus i Mercedes mają w standardzie automatyczną skrzynię biegów, a na 4-cylindrowe jednostki napędowe w bazowych wersjach możemy liczyć w Lexusie, Audi i Mercedesie.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA