[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Najtańsze nowe samochody w Polsce

Zestawienie 10 najtańszych nowych samochodów w Polsce pokazuje, że w kwocie około 40 tys. złotych teoretycznie kupić można kilka modeli. W praktyce nie jest to jednak łatwe.

Miejski samochód Budżetowy samochód, fot. shutterstock

Przygotowując zestawienie 10 najtańszych nowych samochodów w Polsce, kierowaliśmy się chęcią pokazania, czy za kwotę około 40 tys. złotych da się kupić nowy samochód. Okazuje się, że mimo szybko rosnących cen aut, wciąż na rynku znaleźć można pojazdy za 40 tys. złotych, a nawet nieco mniej.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Trzeba jednak pamiętać, że prezentowane tu najtańsze możliwe wersje to cennikowe „golasy”, które z reguły stanowią chwyt marketingowy, mający ładnie wyglądać w komunikatach prasowych i samych cennikach. Dobrym przykładem jest choćby Dacia, która oferuje model kosztujący w teorii niecałe 33 tys. złotych (wg cennika), pozbawiony jakichkolwiek wygód i dodatków, ale już na stronie internetowej, w zakładce modele, widnieje pod tym autem podpis „od 35900 zł” - prezentowana jest zatem kolejna wersja wyposażenia, z pominięciem tej zupełnie bazowej.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Z rozmów z dilerami wiemy też, że w znakomitej większości przypadków te „golasy” nie są w ogóle możliwe do zamówienia, a większość klientów decyduje się na bogatsze wersje, ze środka – a nierzadko i z góry – cennika. To widać zresztą na ulicy, gdzie tych maksymalnie zubożonych aut jakoś nie widać.

Przeglądanie stron internetowych polskich importerów uświadomiło nam też, jak mocno samochody podrożały w ostatnich latach. Honor ratuje wspomniana Dacia, choć i tu ceny podskoczyły do góry. Rumuńska marka zmieściła jednak aż dwa, a nawet trzy modele, w tym kompaktowego SUV-a.

Znamienny jest też fakt, że w zestawieniu nie zmieściło się kilka modeli, które jeszcze niedawno bez problemu dostępne były w okolicach 40 tys. złotych, a teraz kosztują ponad 50, a nawet 60 tys. złotych – mowa choćby o Seacie Ibiza, Toyocie Yaris czy Oplu Corsa, ale też wielu innych modelach segmentu B. Właściwie można powiedzieć, że obecny segment B wszedł na cenowy poziom segmentu C sprzed jeszcze kilku lat.

Nie przedłużając, przed wami lista 10 najtańszych modeli w Polsce, w kolejności od najdroższego, z cenami (również promocyjnymi) zaczerpniętymi z oficjalnych cenników dla modeli z roku 2020. Nie uwzględniamy tu wyprzedaży rocznika ani modeli dostępnych na parkingach dilerów.

REKLAMA

REKLAMA

Renault Clio Renault Clio

Renault Clio

Renault Clio Life kosztuje cennikowo 48 400 złotych, ale przy kwocie widnieje mała gwiazdka. Odnośnik do niej informuje nas, że w bazowej wersji Life zestawem obowiązkowym jest pakiet o nazwie Klimat, który kosztuje dodatkowe 3500 złotych. To w kwestii chwytów marketingowych – w tym przypadku zabiegu mającego obniżyć minimalną cenę Clio poniżej 50 tys. złotych.

W wersji Life, kosztującej nota bene 51 900 złotych, dostaniemy słabiutki silnik 1.0 o mocy 65 KM, który auto do „setki” rozpędza w niespotykane już dziś 17, 1 sekundy. W cenie otrzymujemy auto z 391-litrowym bagażnikiem, wyposażonym m.in. w klimatyzację i radio – dostępne dzięki obowiązkowemu pakietowi.

REKLAMA

Ford Ka+ Ford Ka+

Ford Ka+

Ford Ka+ w wersji Trend Plus dostępny jest w promocji w cenie 43 950 złotych (poza promocją 47 950 złotych). Schodzimy już zatem do cen mających realnie „4” na początku.

Auto napędza silnik o pojemności 1,2 litra i mocy 85 KM, co pozwala przyspieszyć do „setki” w 13,5 sekundy. W wyposażeniu znajdziemy m.in. klimatyzację i radio z Bluetooth, a także światła przeciwmgielne. Bagażnik Forda Ka+ zmieści 250 litrów.

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Duster Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia Duster pokazuje, że nie bezpodstawnie jest jednym z hitów rynku. Za cenę 42900 złotych dostaniemy bowiem bazową wersję całkiem pojemnego, a na pewno największego w całym zestawieniu, pojazdu i jedynego SUV-a w naszym rankingu.

Wersja Access pozbawiona jest jednak klimatyzacji czy radia – te znajdziemy dopiero w kolejnym poziomie – Essential, kosztującym 52 400 złotych.

Dacia Duster w bazowym wydaniu napędzana jest małym 1-litrowym silnikiem o mocy 100 KM, który przyspiesza SUV-a do 100 km/h w 12,5 sekundy. Bagażnik Dustera pomieści solidne 445 litrów – ale nie jest największy w zestawieniu.

REKLAMA

Citroen C1 Citroen C1

Citroen C1

Citroen C1 w wersji wyposażenia Live kosztuje od 41 650 złotych. W tej cenie dostaniemy jednak samochód 4-miejscowy, pozbawiony klimatyzacji, z szybami otwieranymi... korbką. Jest za to radio z MP3.

Do napędu auta służy 1-litrowy silnik o mocy 72 KM, który rozpędza C1 do „setki” w 12,6 sekundy. Bagażnik auta ma skromne 196 litrów.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia Skoda Fabia

Skoda Fabia

Skoda Fabia jest obecnie najtańszym modelem czeskiej marki. Do niedawna był to model Citigo, ale ten dostał teraz napęd elektryczny i kosztuje ponad 80 tys. złotych. Honoru broni zatem Fabia, którą można mieć za 41 350 złotych (poza promocją cena to 45 350 zł).

W wersji bazowej Active dostaniemy m.in. klimatyzację czy elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka. Napęd stanowi silnik 1.0 MPI o skromnej mocy 60 KM. Pozwala on rozpędzić Fabię do 100 km/h w bardzo długie 16,4 sekundy. Bagażnik Fabii ma 330 litrów pojemności.

REKLAMA

Fiat Panda Fiat Panda

Fiat Panda

Fiat Panda w wersji Easy kosztuje 40 500 złotych. W wyposażeniu znajdzie się m.in. klimatyzacja i radio z USB, a także elektrycznie sterowane szyby przednie. Napęd zapewnia silnik o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM. Panda w tej wersji przyspiesza do 100 km/h w 14,5 sekundy. Bagażnik zmieści skromne 225 litrów.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i10 Hyundai i10

Hyundai i10

Hyundai i10 w promocyjnej cenie dla wersji Access kosztuje 40 100 złotych (43 900 bez promocji). Jest jednak haczyk – miejsca przewidziano dla 4 osób. Wersja z 5-osobową homologacją to o 1200 zł więcej.

W wyposażeniu brakuje podstawowych elementów – klimatyzacja i radio dostępne są w pakiecie, który kosztuje 1900 zł (cena bez promocji to 3900). Napęd auta to 1-litrowy silnik MPI o mocy 67 KM, rozpędzający i10 do „setki” w 15 sekund. Bagażnik zmieści 252 litry.

Przed nami najtańsza trójka w naszym zestawieniu.

REKLAMA

Kia Picanto Kia Picanto

Kia Picanto

Kia Picanto wyceniona jest na 39 900 złotych – jest to zatem pierwsze w zestawieniu auto za „mniej niż 40 tys. złotych”, jednocześnie o 200 zł tańsze od bliźniaczego Hyundaia i10. Co ważne, w tej cenie dostaniemy cztery miejsca siedzące i silnik 1.0 MPI o mocy 67 KM. Rozpędza on auto od 0 do 100 km/h w 14,5 sekundy.

Pięć miejsc dostępnych jest w Picanto dla silnika 1.2 o mocy 84 KM, w cenie 42 990 zł. Z kolei wyposażenie bazowego Picanto (poziom M) obejmuje klimatyzację i radio z MP3 i Bluetooth. Bagażnik zmieści 255 litrów.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Aygo Toyota Aygo

Toyota Aygo

Toyota Aygo w cenie 38 900 złotych za bazową wersję X to jeden z najtańszych aut na rynku. Mówimy o wersji 3-drzwiowej. Dodatkowa para drzwi to kolejny 1000 zł. W tej wersji Aygo napędza silnik 1.0 o mocy 72 KM, który do „setki” potrzebuje 13,8 sekundy. (39900 5dr) (było 36300)

Wyposażenie nie obejmuje m.in. klimatyzacji i radia – te można dokupić w pakiecie Comfort za 4400 zł. Bagażnik Aygo zmieści skromne 168 litrów.

REKLAMA

Dacia Logan Dacia Logan

Dacia Logan

Od lat zwycięzcą tego typu rankingów jest Dacia Logan – oraz jej siostrzana wersja Sandero. Cena 32 900 złotych dostępna jest dla wyposażenia Access. Ciekawostką jest jednak, że na stronie internetowej producenta, w zakładce modele, pod Loganem widnieje podpis „od 35 900 zł”, a nie "od 32 900 zł" - mimo że taki model jest w cenniku.

W cenie 35 900 zł dostaniemy jednak model w wyposażeniu Open – nieco bogatszym niż Access, bo m.in. z radiem, choć bez klimatyzacji - ta wymaga dopłaty 1500 zł.

Do napędu bazowego Logana służy 1-litrowy silnik o mocy 73 KM, który do „setki” potrzebuje 14,2 sekundy. Dużym atutem Dacii Logan jest największy w zestawieniu 510-litrowy bagażnik.

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA