Lambo po raz pierwszy w Polsce
W połowie roku w Warszawie otwarto pierwszy w Polsce salon marki Lamborghini. Obok sprzedawanych tam modeli (Huracán LP 610-4 oraz Aventador LP 700-4) klienci mogą też nabyć akcesoria i ubrania z kolekcji Collezione Automobili Lamborghini. Dealer planuje sprzedaż na poziomie 20 aut rocznie.

Schumacher i Bianci
Obaj kierowcy F1, którzy w tym roku wyszli ze śpiączki. Schumacher pod koniec 2013 roku w skutek groźnego wypadku w Alpach doznał poważnych obrażeń i trafił w stanie śpiączki do szpitala. Po sześciu miesiącach opuścił szpital w Grenoble i zaczął intensywną rehabilitację. Podobnie kierowca F1 Jules Bianchi, który na początku października uległ poważnemu wypadkowi podczas wyścigu o GP Japonii. Został już wybudzony ze śpiączki farmakologicznej, jednak nie odzyskał jeszcze przytomności.

Rewolucja w F1
W sezon 2014 po raz pierwszy zastosowano mniejsze i bardziej ekologiczne silniki 1.6 V6 turbo. W związku z tym nie zabrakło głosów oburzenia wśród fanów. Wraz z wprowadzeniem mniejszych silników, zniknął charakterystyczny dźwięk bolidów. Z kalendarza F1 wypadły Grand Prix Indii i Korei Południowej, za to powróciło Grand Prix Austrii, a po raz pierwszy wyścig odbył się w Rosji. Tegoroczny sezon ewidentnie należał do teamu Mercedes AMG Petronas. Nico Rosberg i Lewis Hamilton w sumie 16 razy stawali na najwyższym stopniu podium.

Zielone Grand Prix
Kolejnym istotnym wydarzeniem w sporcie motorowym było pierwsze Grand Prix z udziałem elektrycznych bolidów, czyli Formula-E. Pierwszy wyścig odbył się w Chinach na torze ulicznym w Pekinie. Później kierowcy ścigali się także w Malezji i Urugwaju. Do końca sezonu pozostało 6 wyścigów. Elektryczne bolidy w trakcie wyścigu mają do dyspozycji 180 KM, a chwilowo moc będzie można zwiększać do 270 KM. Bolidy wytwarzają zaledwie 80 dB (F1 ok. 130 dB).

Bankructwo marek
W tym roku zbankrutowały niemiecki Wiessman i holenderski Spyker. Niemiecka manufaktura Wiesmann, produkująca sportowe samochody retro na podzespołach BMW, ogłosiła w sierpniu bankructwo. Powodem upadłości była zbyt mała ilość sprzedawanych aut. Szacowano sprzedaż na poziomie 200 sztuk rocznie, a w ubiegłym roku z fabryki wyjechało zaledwie 56 sztuk. Z kolei Spyker zalegał z opłatami za dzierżawę pomieszczeń. Holendrzy nie byli w stanie spłacić swoich długów. Później upadł Saab, ale jego prawa wykupił National Electric Vehicle of Sweden (NEVS). Uruchomiono co prawda produkcję lekko zmodyfikowanego 9-3, ale to nie pomogło. Póki co nieznane są dalsze losy szwedzkiej firmy.

Polska motoryzacja
Jedna marki upadają, a drugie odradzają się na nowo bądź powstają całkiem nowe. Na dodatek polskie. We wrześniu we Wrocławiu pokazano model w skali 1:1 nowej Warszawy New Warsaw. Auto zostało zbudowane na podzespołach poprzedniego BMW M5. New Warsaw ma kosztować 1,5 mln złotych. Łącznie powstanie 13 sztuk. Nieco mniej ekskluzywna będzie Arrinera Hussarya, czyli supersamochód polskiej produkcji. Silnik 6.2 litra dostarczy moc rzędu 650 KM oraz 820 Nm momentu obrotowego. Pierwszą setkę Hussarya ma osiągać w czasie 3.2 sekundy zaś maksymalna prędkość może wynieść 340 km/h. Ma powstać zaledwie 100 sztuk polskiego superauta.
