Powodem takiej decyzji, oprócz kryzysu światowego, jest "konieczność postawienia na modele przynoszące zyski" - powiedział Jim Hopson z Pontiaca.
Koncept pick-upa, bazujący na sportowym sedanie G8, miał powiększony rozstaw osi do 3009 milimetrów i dużą "pakę" za dwuosobową kabiną pasażerską. Pod jego maską spoczywał potężny, sześciolitrowy silnik V8 o mocy 361 koni mechanicznych, używany w G8 GT.
Zapewniał on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,4 sekundy. "Paka" G8 mogła pomieścić 1208 litrów ładunku o maksymalnej masie do 488 kg. Auto posiadało niezależne zawieszenie wszystkich kół i elektroniczny system kontroli trakcji, rozpoznający czy jest załadowane, czy też niemal puste.
Pick-up na bazie Pontiaca G8 miał zadebiutować na amerykańskim rynku pod koniec tego roku.
Źródło: Pontiak, Automotive News
Komentarze
~poznaniak, 2009-01-08 07:54:18
auto motor i sport, 2009-01-07 09:57:02
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?