Testowy kierowca - Christian Klien po przejechaniu 3 kontrolnych okrążeń zjechał do swoich mechaników. Jeden z nich, gdy tylko dotknął pojazdu, runął na ziemię rażony prądem. Na szczęście, poza otarciami, obyło się bez poważniejszych problemów. Przyczyną wypadku mogło być nieprawidłowe uziemienie. BMW wstrzymało testy systemu.
Zadaniem systemu KERS jest odzyskanie energii traconej podczas hamowania, przechowywanie jej, a następnie użycie do zwiększenia osiągów silnika. Układy KERS mają się pojawić w sezonie 2009. Nie wiadomo jaki system zaadaptują zespołu, ale prawdopodobnie będzie on wymagał zestawu akumulatorów.
Szacuje się, że energia odzyskana na każdym okrążeniu powinna odpowiadać ok 80 KM, które specjalny przycisk mógłby uwalniać na około 6-7 sekund. Związany z tym lepszy czas przejazdu okrążenia szacuje się na 0,2-0,3 s.
źródło: informacja własna
Komentarze
~pan gąbka, 2008-07-31 14:47:58
~Alain Prost, 2008-07-31 12:37:08
auto motor i sport, 2008-07-31 12:30:02
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?