REKLAMA

Niebezpieczny KERS?

GP Brazylii
Auta BMW zaliczyły w tym roku usterki techniczne, zespół popełniał błędy w doborze strategii. Bilans sezonu jest jednak na plus, a będzie jeszcze bardziej, jeśli od podobnych potknięć będzie wolny sezon 2008.

Testowy kierowca - Christian Klien po przejechaniu 3 kontrolnych okrążeń zjechał do swoich mechaników. Jeden z nich, gdy tylko dotknął pojazdu, runął na ziemię rażony prądem. Na szczęście, poza otarciami, obyło się bez poważniejszych problemów. Przyczyną wypadku mogło być nieprawidłowe uziemienie. BMW wstrzymało testy systemu.  

Zadaniem systemu KERS jest odzyskanie energii traconej podczas hamowania, przechowywanie jej, a następnie użycie do zwiększenia osiągów silnika. Układy KERS mają się pojawić w sezonie 2009. Nie wiadomo jaki system zaadaptują zespołu, ale prawdopodobnie będzie on wymagał zestawu akumulatorów.

Szacuje się, że energia odzyskana na każdym okrążeniu powinna odpowiadać ok 80 KM, które specjalny przycisk mógłby uwalniać na około 6-7 sekund. Związany z tym lepszy czas przejazdu okrążenia szacuje się na 0,2-0,3 s.

źródło: informacja własna

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA