REKLAMA

Niedrogie używane auta sportowe

Jazda sportowym samochodem to marzenie wielu kierowców. Jak się okazuje, jego realizacja nie wymaga dużych nakładów, bo rynek wtórny pełen jest propozycji budżetowych aut, dających frajdę z jazdy.

Toyota MR2 Toyota MR2

Samochody sportowe mogą kojarzyć się w pierwszej chwili z autami pokroju Porsche, Ferrari czy Lamborghini. Nie zapominajmy jednak, że rynek jest znacznie bogatszy, a te nieco bardziej przyziemne auta sportowe mogą oferować wcale niemałe emocje za kółkiem.

Wśród rynkowych propozycji znajdziemy zarówno auta za około 10 tys. złotych, choć tu znalezienie egzemplarza w dobrym stanie, niewymagającym większych nakładów, może okazać się trudne. Średnio jednak wyłożenie 30-50 tys. złotych pozwoli cieszyć się jazdą nieprzeciętnymi modelami, pod maską mającymi mocne silniki V6.

Poniżej prezentujemy kilka ciekawszych rynkowych propozycji samochodów sportowych, dających radość z jazdy za stosunkowo niewielką kwotę.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

REKLAMA

Toyota MR2 Toyota MR2

Toyota MR2

Nieduże auto z silnikiem zamontowanym centralnie i napędem na tylne koła, do tego niska masa własna - tak w skrócie brzmieć może recepta na radość z jazdy. Według niej zbudowano Toyotę MR2 – model popularny w końcówce XX wieku.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

W latach 1984 - 2007 powstały w sumie trzy generacje tego sportowego samochodu. Toyotę MR2 napędzały różne silniki, w tym słynny turbodoładowany i ponad 200-konny 2.0 3S-GTE, znany również z Celiki GT-Four. Niestety, MR2 z tą jednostką nigdy nie było oficjalnie sprzedawane w Europie, zdarzają się jednak egzemplarze z importu – choć niezwykle rzadko. Dzisiaj Toyotę MR2 ostatniej generacji kupimy już za 10 tys. złotych.

REKLAMA

Mitsubishi 3000GT Mitsubishi 3000GT

Mitsubishi 3000GT

Sportowy model Mitsubishi to przeciwieństwo Toyoty MR2, ma bowiem silnik z przodu, a jego napęd jest przenoszony na przednie albo wszystkie cztery koła. Poza tym waży więcej niż MR2. Jest to jednak również auto sportowe z prawdziwego zdarzenia.

Pod maską japońskiego samochodu - dostępnego w wersjach coupé i cabrio - znalazły się wyłącznie silniki V6 montowane poprzecznie. Najmocniejszy z nich, wyposażony w turbodoładowanie, generuje moc aż 400 KM. Aktualne ceny samochodu są mocno zróżnicowane - najtańsze egzemplarze kosztują około 10 tys. zł, ale za niektóre - młodsze i w lepszym stanie - trzeba zapłacić nawet 50 tys. zł.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota GT86 Toyota GT86

Toyota GT86

Model GT86 Toyota zaprezentowała w 2009 roku, a jego produkcja wciąż trwa. To długo wyczekiwane tylnonapędowe coupe cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem i w przyszłości stanie się prawdziwym klasykiem.

Wszystko dlatego, że Toyota GT86 świetnie się prowadzi. Pomagają w tym niemal idealne rozłożenie masy, nisko umieszczony środek ciężkości i precyzyjny układ kierowniczy. Ceny używanych Toyot GT86 zaczynają się obecnie od 60 tys. zł, natomiast za nowe auto trzeba zapłacić minimum 129 900 zł.

REKLAMA

Opel GT Opel GT

Opel GT

Historia Opla GT rozpoczyna się w 1968 roku, kiedy zaprezentowano pierwszą generację modelu, ale tutaj mówimy o bardziej współczesnej odsłonie, produkowanej od 2007 do 2009 roku. Pod maską tego dwumiejscowego roadstera z tylnym napędem znalazł się turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik o mocy 264 KM.

W USA i Kanadzie auto jest znane jako Saturn Sky. Ponadto obie konstrukcje dzielą płytę podłogową z Pontiacem Solstice. Ceny Opla GT na rynku wtórnym oscylują wokół 50 tys. zł.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 944 Porsche 944

Porsche 944

Mniej niż 50 tys. zł za sportowe Porsche? To jak najbardziej możliwe. Wystarczy, że pogodzimy się z silnikiem umieszczonym nie z tyłu, a z przodu i rzędową „czwórką” zamiast sześciocylindrowego boksera.

Mimo nietypowej, jak na samochód tej niemieckiej marki, konstrukcji, Porsche 944 jest autem, które zadowoli wielu koneserów sportowych doznań. Jest to też jeden z najtańszych sposobów na posiadanie Porsche w swoim garażu. Model 944 był produkowany od 1982 do 1991 roku i obecnie można go mieć za mniej niż 40 tys. zł, ale za naprawdę zadbany egzemplarz trzeba zapłacić około 80 tys zł.

REKLAMA

Lexus SC Lexus SC

Lexus SC

Alternatywa dla Toyoty Supry czwartej generacji, której ceny skaczą do poziomów kilkuset tysięcy złotych? To może być Lexus SC - pokrewne konstrukcyjnie auto, które kosztuje zaledwie ułamek ceny czwartej Supry i które również otrzymało legendarny silnik 2JZ. Lexus SC znany jest także jako Toyota Soarer.

Pierwsza generacja modelu wyjechała na drogi w 1991 roku i oprócz podatnego na tuning motoru 2JZ otrzymała silnik V8 1UZ-FE, znany m.in. z Lexusa LS. Natomiast drugą, produkowaną od 2001 roku i występującą wyłącznie w wersji ze zdejmowanym dachem, wyposażono w motor V8 3UZ-FE. Najtańsze egzemplarze Lexusa SC kupimy za 20 tys. zł, ale ceny tego modelu mogą dochodzić nawet do 100 tys. zł.

REKLAMA

REKLAMA

Honda S2000 Honda S2000

Honda S2000

Obok Hondy NSX, której za nieduże pieniądze nie kupimy, Honda S2000 jest bodaj najbardziej udanym samochodem sportowym w historii marki. Sekretem tego niewielkiego, tylnonapędowego roadstera jest 4-cylindrowy, benzynowy silnik VTEC o mocy 240 KM, który kręci się do aż 9 000 obrotów. Auto było produkowane przez dziesięć lat od 1999 roku. Dzisiaj jego ceny zaczynają się od około 50 tys. zł.

REKLAMA

Mazda MX-5 Mazda MX-5

Mazda MX-5

MX-5 Mazdy to najsłynniejszy kabriolet w historii. I trudno się dziwić sukcesowi tego modelu. To małe, lekkie auto z napędem na tył, które daje ogrom frajdy z jazdy za niewygórowaną cenę. MX-5 jest produkowana od 1989 roku, a najtańsze egzemplarze można kupić już za mniej niż 10 tys. złotych. Ceny nowych egzemplarzy zaczynają się natomiast od niecałych 100 tys. zł.

REKLAMA

REKLAMA

Nissan 350Z Nissan 350Z

Nissan 350Z

Na koniec Nissan 350Z, który jest kolejnym świetnym sportowym autem z Japonii. Jego produkcja rozpoczęła się w 2002 roku, a pod maskę trafiły wyłącznie silniki V6 o pojemności 3,5 litra i mocy dochodzącej do 310 KM. Taki silnik i napęd na tylne koła gwarantują wielką radość z jazdy. Tylnonapędowy Nissan powstał w dwóch wersjach - coupé i roadster. Jego ceny oscylują w tej chwili wokół 40 tys. zł.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA