[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Nissan GT-R Nismo 2020

Nissan GT-R Nismo to japoński supersamochód, który przeszedł w ostatnim czasie kilka ulepszeń. Oto model na rok 2020.

Nissan GT-R Nismo 2020 Nissan GT-R Nismo 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 527 000 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Nissan GT-R NISMO w wersji na rok 2020 ewoluował, stając się „zrównoważonym”, ale wciąż ekstremalnym samochodem wyczynowym, jak powiedział o nim Hiroshi Tamura, główny specjalista produktu odpowiedzialny za GT-R.

Pan Tamura dodał, że o ile przyjemność z jazdy jest najważniejszym aspektem GT-R, a osiągi nowego NISMO sugerują, że jego żywiołem jest tor wyścigowy, to samochód doskonale radzi sobie także na otwartej drodze.

Technologia wyścigowa dla każdego

Inżynierowie pracujący nad modelem GT-R NISMO na 2020 rok wykorzystali technologię sprawdzoną na torze i przenieśli ją na samochód dostępny dla zwykłych, choć raczej tych bardziej zamożnych, użytkowników.

Najmocniejszy GT-R wyróżnia się na tle pozostałych wersji ilością wykorzystanego włókna węglowego. Z tego tworzywa wykonane są między innymi zderzaki, przednie błotniki, poszycie dachu, nakładki na progi, klapa bagażnika oraz tylny spojler.

Zobacz także: redaktor "auto motor i sport" polskim jurorem Car of the Year

REKLAMA

REKLAMA

Nissan GT-R Nismo 2020 Nissan GT-R Nismo 2020

Każdy element udoskonalono pod kątem obniżenia masy, zwiększenia siły dociskającej i poprawy własności aerodynamicznych. Tylko na elementach nadwozia zaoszczędzono w ten sposób 10,5 kilograma. Dalsze 20 kilogramów „spadło” dzięki zastosowaniu przeprojektowanych lub zupełnie nowych podzespołów. Przednie błotniki przypominają teraz te z Nissana GT-R GT3.

20-calowe obręcze kół RAYS z kutego aluminium są przeznaczone specjalnie do modelu GT-R NISMO 2020. Są one lżejsze, a 9-ramienny wzór zwiększa ich sztywność. Nowo zaprojektowane opony Dunlop mają szerszy bieżnik z mniejszą liczbą rowków, co zwiększa powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią o 11 proc.

Sercem napędu GT-R pozostaje 24-zaworowy silnik V6 Nissana o pojemności 3,8 litra, z podwójnym turbodoładowaniem. Każda jednostka jest składana ręcznie. W GT-R NISMO zastosowano specjalną wersję turbosprężarki, przejętą wprost z wyścigowego GT-R GT3. Silnik ma 600 KM mocy i 652 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Zobacz także: surowe kary za cofanie liczników - znamy datę

REKLAMA

Nissan GT-R Nismo 2020 Nissan GT-R Nismo 2020

Napęd przenoszony jest przez 6-stopniową dwusprzęgłową przekładnię z trybem „R”, który nie tylko pozwala szybciej zmieniać biegi, ale także optymalizuje ich dobór, zwłaszcza na wyjściu z zakrętu. Poprawia to wrażenia przy przyspieszaniu i wytracaniu prędkości zarówno na drodze, jak i na torze.

Rasowy dźwięk wydechu jest zasługą zmodyfikowanego tytanowego układu z ręcznie polerowanymi końcówkami.

Zmodyfikowane zawieszenie zapewnia lepszą stabilność w zakrętach i wyższy komfort jazdy. Układ kierowniczy działa bardziej precyzyjnie, wymagając tylko minimalnych korekt przy prędkości do 300 km/h.

O podporządkowaniu osiągom świadczy również zastosowanie karbonowo-ceramicznego układu hamulcowego. Połączenie ceramicznych tarcz Brembo — 410 mm z przodu i 390 mm z tyłu — z zaciskami Brembo znacznie skraca czas reakcji oraz poprawia wytrzymałość i ogólną skuteczność hamulców. Nowo opracowane zaciski o podwyższonej sztywności zostały polakierowane na jaskrawy żółty kolor i są odporne na temperaturę przekraczającą 1000 stopni Celsjusza.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij