Inżynierowie Nissana wypuszczają na rynek najostrzejszą seryjną wersję modelu GT-R - Nismo. Jej ulubionym miejscem jest tor wyścigowy.
Pod maską znajdziemy 3,8-litrowy silnik V6 o mocy podniesionej do równych 600 KM i maksymalnym momencie obrotowym 652 Nm. To zasługa nie tylko większej turbosprężarki, ale też zoptymalizowanej pracy każdego z sześciu cylindrów i układu zapłonu.
GT-R Nismo otrzymał nowe sprężyny, a także amortyzatory (Bilstein). Kierowca będzie wybrać spośród trzech trybów pracy zawieszenia: Comfort, Normal i R. Generalnie całe zawieszenie zostało utwardzone i usztywnione.
Na 20-calowych obręczach znajdziemy opony Dunlop o rozmiarze 255/40 (z przodu) i 285/35 z tyłu.
Nadwozie otrzymało karbonowe elementy, poszerzony bodykit - GT-R Nismo dostępny będzie w czterech kolorach: białym, czarnym, srebrnym i czerwonym.
GT-R Nismo jest najszybszym produkcyjnym autem Nurburgringu - jego Północną Pętlę pokonał w czasie 7:08.679.
Auto będzie dostępne najpierw na rynku japońskim (od lutego), kilka miesięcy później trafi do amerykańskich i europejskich salonów.
amis