REKLAMA

Nissan GT-R50 by Italdesign. Wersja produkcyjna

Nissan GT-R kończy 50 lat, podobnie zresztą jak studio Italdesign, z którym Nissan połączył siły, tworząc Nissana GT-R50 by Italdesign. Tak wygląda wersja produkcyjna.

Nissan GT-R50 by Italdesign Nissan GT-R50 by Italdesign w wersji produkcyjnej
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 527 000 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Nissan GT-R50 by Italdesign był zapowiadany już niemal dwa lata temu. Ten wyjątkowy samochód oparty jest na seryjnym Nissanie GT-R NISMO z 2018 roku i – jak wspomnieliśmy – upamiętnia 50. rocznicę powstania zarówno modelu GT-R, jak i firmy Italdesign.

Teraz producent publikuje oficjalne grafiki, które przedstawiają ten wyjątkowy i ściśle limitowany model w wersji gotowej do produkcji. Seria liczyć będzie zaledwie 50 egzemplarzy, ale podobno jest jeszcze kilka wolnych miejsc na liście chętnych. Pierwszy egzemplarz kliencki pojawi się wiosną na salonie samochodowym w Genewie.

Nissan GT-R50 by Italdesign – nadwozie i wnętrze

Na opublikowanych zdjęciach, które są właściwie póki co komputerowymi renderingami, widać subtelne zmiany w stosunku do pokazanego wcześniej konceptu. Sprawia to, że auto w wersji gotowej do produkcji wygląda bardziej jak wizja stylistów, niż model, który w 2021 roku, po uzyskaniu niezbędnych dokumentów homologacyjnych, wyjedzie na drogi publiczne.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji

REKLAMA

REKLAMA

Nissan GT-R50 by Italdesign Nissan GT-R50 by Italdesign w wersji produkcyjnej

Na czym polegają modyfikacje? Właściwie zauważyć można zmianę wielkości lusterek wstecznych – z bardzo wąskich na dość pokaźnych rozmiarów i chyba trochę mniej pasujących do klinowatej i kanciastej sylwetki samochodu.

Poza tym auto jest stylistyczną perełką. Przód Nissana GT-R50 by Italdesign wyróżnia się LED-owymi pasami świateł do jazdy dziennej i kloszami lamp trochę w stylu Ferrari. Wyraźnie zarysowana, muskularna linia dachu została obniżona o 54 milimetry.

Podwójne okrągłe tylne lampy GT-R zostały przeprojektowane jako osobny element, z wąskimi pierścieniami emitującymi światło i wklęsłymi środkami. Całości dopełnia duży, regulowany tylny spojler oparty na dwóch wspornikach.

Nowoczesne jest też wnętrze Nissana GT-R50 by Italdesign. Dwa rodzaje włókna węglowego pojawiły się na konsoli środkowej, desce rozdzielczej i panelach drzwi, natomiast tapicerka foteli jest wykonana z czarnej Alcantary i wysokogatunkowej włoskiej skóry.

Zobacz także: 70 elektrycznych modeli VW do 2025 roku!

REKLAMA

Nissan GT-R50 by Italdesign Nissan GT-R50 by Italdesign w wersji produkcyjnej

Nissan GT-R50 by Italdesign – silnik i napęd

Wykorzystując wyścigowe doświadczenia z Nissana GT3, zespół NISMO udoskonalił ręcznie montowany silnik V6 VR38DETT o pojemności 3,8 litra. Generuje on teraz moc 720 KM i moment obrotowy na poziomie 780 Nm.

Zmodyfikowane jest też zawieszenie, z amortyzatorami BILSTEIN DampTronic I z systemem ciągłej regulacji charakterystyki pracy. W układzie hamulcowym zastosowano polakierowane na czerwono zaciski Brembo – 6-tłokowe z przodu i 4-tłokowe z tyłu.

Ceny 720-konnego Nissana GT-R50 by Italdesign, poddanego tuningowi NISMO, rozpoczynają się od 990 000 euro, nie licząc podatków i opcji.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA