[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Nissan GT-R50 by Italdesign zaprezentowany na torze

Nissan GT-R50 by Italdesign ujrzał światło dzienne, eksponując swoje niezaprzeczalne wdzięki na torze Tazio Nuvolari we Włoszech.

Nissan GT-R50 by Italdesign Nissan GT-R50 by Italdesign
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 527 000 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Nissan GT-R50 by Italdesign był zapowiadany już dwa lata temu. Ten wyjątkowy samochód oparty jest na seryjnym Nissanie GT-R NISMO z 2018 roku i upamiętnia 50. rocznicę powstania zarówno modelu GT-R, jak i firmy Italdesign.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Pół roku temu publikowaliśmy oficjalne grafiki, które przedstawiały ten wyjątkowy i ściśle limitowany model w wersji gotowej do produkcji. A dodajmy, że seria liczyć będzie zaledwie 50 egzemplarzy.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Debiut pierwotnie planowany był na marcowy salon samochodowy w Genewie, ale jak wiemy, ten ostatecznie nie odbył się z powodu pandemii COVID-19. Producent postanowił więc zaczekać na lepszy moment, a ten nastąpił dziś. Dokładnie na torze Tazio Nuvolari, na którym firma Italdesign testuje swoje projekty. Poniżej prezentujemy zapis wideo z konferencji.

Nissan GT-R50 by Italdesign – nadwozie i wnętrze

Na zdjęciach, które publikujemy w galerii (przycisk "zobacz galerię" pod artykułem), widzimy włosko-japoński supersamochód w akcji na torze. I trzeba przyznać, że wciąż wygląda jak nieco futurystyczny model koncepcyjny, a nie samochód, który wyjedzie niebawem na drogi.

W stosunku do prezentowanego wcześniej wariantu przedprodukcyjnego nastąpiła zmiana wielkości lusterek bocznych. Z bardzo wąskich na całkiem duże, wręcz niepasujące do klinowatej i kanciastej sylwetki samochodu.

Poza tym niewielkim zgrzytem auto jest prawdziwą stylistyczną perełką. Przód Nissana GT-R50 by Italdesign wyróżnia się LED-owymi pasami świateł do jazdy dziennej i kloszami lamp trochę w stylu Ferrari. Wyraźnie zarysowana, muskularna linia dachu została obniżona o 54 milimetry względem oryginału.

Z tyłu natomiast podwójne okrągłe lampy modelu GT-R zostały przeprojektowane jako osobny element, z wąskimi pierścieniami emitującymi światło i wklęsłymi środkami. Całości dopełnia duży, regulowany tylny spojler oparty na dwóch wspornikach.

Nowoczesne jest też wnętrze Nissana GT-R50 by Italdesign. Dwa rodzaje włókna węglowego pojawiły się na konsoli środkowej, desce rozdzielczej i panelach drzwi, natomiast tapicerka foteli jest wykonana z czarnej Alcantary i wysokogatunkowej włoskiej skóry.

REKLAMA

REKLAMA

Nissan GT-R50 by Italdesign – silnik i napęd

Wykorzystując wyścigowe doświadczenia z Nissana GT3, zespół NISMO udoskonalił ręcznie montowany silnik V6 VR38DETT o pojemności 3,8 litra. Generuje on teraz moc 720 KM i moment obrotowy na poziomie 780 Nm.

Zmodyfikowane jest też zawieszenie, z amortyzatorami BILSTEIN DampTronic I z systemem ciągłej regulacji charakterystyki pracy. W układzie hamulcowym zastosowano polakierowane na czerwono zaciski Brembo – 6-tłokowe z przodu i 4-tłokowe z tyłu.

Zobacz także: McLaren 600LT Spider Segestria Borealis

Ceny 720-konnego Nissana GT-R50 by Italdesign, poddanego tuningowi NISMO, rozpoczynają się od 990 000 euro, nie licząc podatków i opcji. To pięciokrotnie więcej, niż wynosi cena Nissana GT-R Nismo.

Pierwsze egzemplarze dotrą do klientów na przełomie 2020 i 2021 roku. Większość została już wykupiona, ale pojedyncze sztuki czekają wciąż na właścicieli.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA