[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.5

Nissan Juke. Nowa generacja crossovera

Nissan Juke zadebiutował w nowej odsłonie. Wyposażony w nowoczesne technologie crossover wciąż przyciąga wzrok awangardową stylistyką nadwozia.

Nissan Juke 2019 Nissan Juke 2019

Nowy Nissan Juke wchodzi na rynek niemal dekadę po prezentacji pierwszej generacji, która wzbudziła swoją stylistyką bardzo skrajne opinie. Nie przeszkodziło to jednak, a może nawet pomogło, w zdobyciu dużego grona fanów. Druga odsłona crossovera jest pod każdym względem lepsza.

Nissan Juke – nadwozie

Nissan Juke mierzy 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości, co przekłada się na więcej przestrzeni w środku przy zachowaniu kompaktowych gabarytów. Udało się również obniżyć masę – o całe 23 kg, a cała konstrukcja jest sztywniejsza, co zapewnia poprawę właściwości jezdnych.

Zgodnie z wcześniejszymi przypuszczeniami, bazującymi na pierwszych oficjalnych zdjęciach wciąż zamaskowanego Juke'a, styl poprzednika jest w nowym Nissanie Juke kontynuowany, choć nie w stu procentach.

Z jednej strony można by uznać, że nowy Juke wygląda jak ten stary po gruntownym face liftingu, ale to nieprawda. Sylwetka nowego Juke'a jest, owszem, ewolucją tego, co już znamy. Zwarte nadwozie z lekko wyciągniętym tyłem i zaokrągloną maską wygląda znajomo, choć nieco inne – bardziej dojrzałe – są proporcje crossovera.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zapowiedź premier

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Juke 2019 Nissan Juke 2019

Podobnie jest z pasem przednim, gdzie zachowano układ świateł z trzema osobnymi kloszami, choć górne lampy przybrały inny kształt. Są znacznie węższe i utraciły kształt bumerangu, przez co auto nabrało bardziej dojrzałego charakteru.

Niżej mamy okrągły klosz, jak w poprzednim modelu, z tym że w nowym Juke'u wypełnienie ma kształt trójramiennej gwiazdy i pozwoli niedużemu Nissanowi wyróżnić się na drodze. Niżej, w zderzaku, znalazły się niewielkie światła przeciwmgłowe.

Z tyłu z kolei poważna zmiana. Klosze lamp straciły bowiem kształt bumerangu i są teraz bardziej klasyczne, nawiązujące kształtem do tych z większego Nissana Qashqaia. Tym samym Nissan Juke chce lekko odciąć się od swojego młodzieżowego wizerunku, przyciągając klientów ceniących nieco spokojniejszą stylistykę.

Wróćmy jeszcze na moment do pasa przedniego, gdzie oprócz odświeżonego wyglądu lamp w oczy rzuca się potężnych rozmiarów grill, podobny jak ten z Nissana Leafa. Dzięki niemu Juke sprawia wrażenie o rozmiar większego.

Zobacz także: Lamborghini Sian - najmocniejszy w historii

REKLAMA

Nissan Juke 2019 Nissan Juke 2019

Nissan Juke – wnętrze

Zmiany zaszły także we wnętrzu. Jest nowocześnie i świeżo, choć na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że siedzimy w kabinie któregoś z modeli Mazdy. Okrągłe nawiewy i centralnie umieszczony ekran systemu multimedialnego z dwoma pokrętłami przywołują na myśl rozwiązania stosowane przez Mazdę właśnie.

Tak czy inaczej, mamy tu do czynienia raczej z kontrolowanym chaosem, niż niemieckim porządkiem, jeśli chodzi o rozmieszczenie przycisków, pokręteł i paneli. Sporo jest też zaokrąglonych kształtów.

Jak zapowiada producent, względem poprzednika nowy Juke ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20 proc., do wartości 422 litrów.

Pojawi się też nowa wersja wyposażenia – NDesign – która zaoferuje wiele opcji personalizacji zarówno wnętrza, jak i nadwozia – w tym specjalne zderzaki, listwy boczne i 19-calowe felgi z lekkiego stopu.

Zobacz także: Tesla oficjalnie w Polsce. Znamy ceny

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Juke 2019 Nissan Juke 2019

Nissan Juke – platforma i napęd

Nowy Nissan Juke osadzony został na nowej platformie CMF aliansu Renault-Nissan. Tej samej, na której zbudowano choćby Renault Clio czy Renault Captur. Daje to szerokie pole manewru w kwestii napędów elektrycznych i hybrydowych.

Co wiemy o silnikach nowego Juke'a? Na razie niewiele. Producent zdradza to, co w zasadzie wiedzieliśmy już wcześniej. Bazową jednostką będzie 1-litrowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy DIGT o mocy 117 KM.

Samochód będzie dostępny z 6-biegową przekładnią manualną lub z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport), pozwalającym dopasować styl prowadzenia pojazdu do sytuacji na drodze.

Oprócz tego pojawić się mają czterocylindrowe turbodoładowane jednostki o pojemności 1,3 litra oraz 1,5-litrowy turbodiesel.

Jeśli chodzi o napędy zelektryfikowane, nowy Juke ma być oferowany w niedalekiej przyszłości również jako hybryda plug-in. Z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym i wspomagającym go motorem elektrycznym, który przy pomocy baterii o pojemności 9,8 kWh ma umożliwić pokonanie do 30 kilometrów na samym tylko prądzie.

W dalszej kolejności do oferty Nissana Juke miałaby też dołączyć czysto elektryczna wersja napędowa.

Zobacz także: Bugatti Chiron - nowy najszybszy samochód świata

REKLAMA

Nissan Juke 2019 Nissan Juke 2019

Nissan Juke - wyposażenie

W nowym Juke'u po raz pierwszy dostępna będzie zaawansowana technologia ProPILOT, czyli elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania. ProPILOT wspomaga prowadzenie pojazdu jednym pasem autostrady, przyspieszając i zwalniając. W ten sposób kierowca może utrzymać właściwą prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu, a także utrzymując samochód pośrodku pasa ruchu.

Juke oferuje też pakiet technologii podnoszących bezpieczeństwo, takich jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu.

Nowy jest też system multimedialny NissanConnect, który obsługuje standardy Apple CarPlay i Android Auto, co umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8-calowym ekranie dotykowym w kabinie.

Kierowca ma również dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom oraz może aktywować pokładową sieć WiFi, za pomocą której tablety i laptopy pasażerów mogą łączyć się z internetem.

W topowych wersjach pojawi się też system nagłośnienia Bose Personal Plus, który zapewnia wysokiej jakości brzmienie. Osiem potężnych głośników - w tym dwa zestawy głośników Bose UltraNearfield wbudowanych w zagłówki przednich foteli – mają pozwolić „zanurzyć się” w otaczającym kierowcę i pasażerów dźwięku.

Nowy Nissan Juke, podobnie jak poprzedni model, będzie produkowany w zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Pierwsi klienci na europejskich rynkach otrzymają swoje samochody pod koniec listopada.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij