Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nissan Leaf wchodzi do sprzedaży - znamy cenę

Nowy Nissan Leaf zastępuje model pierwszej generacji, który osiągnął status najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego na świecie. Znamy już jego polską cenę.

Nissan Leaf Nissan Leaf

Na temat nowej generacji Nissana Leaf napisaliśmy już wiele, zatem możemy zacząć od najważniejszego - ceny. O ile wciąż oferowany w Polsce Nissan Leaf pierwszej generacji kosztuje obecnie od 128 tys. złotych, tak nowy model jest sporo droższy. Ale też pod każdym względem lepszy.

Cena wersji premierowej Leafa 2.ZERO, dostępnej w przedsprzedaży, wynosi dokładnie 159 900 zł. Na tle rywali, których póki co na naszym rynku jest bardzo ograniczona liczba, wypada gdzieś pośrodku. Nieco słabszy, bo 120-konny Hyundai Ionic Electric kosztuje od 155,9 tys. złotych, natomiast Volkswagen e-Golf o mocy 136 KM jest nieco droższy, bo kosztuje od 162,9 tys. złotych.

Nissan Leaf Nissan Leaf

Co dostaniemy w standardzie? Między innymi:

  • 17-calowe alufelgi,
  • przednie lampy przeciwmgłowe,
  • system ICC (Intelligent Cruise Control),
  • automatyczną klimatyzację,
  • zestaw zegarów z 7-calowym kolorowym ekranem TFT wysokiej rozdzielczości,
  • lusterko wsteczne z automatycznym przyciemnianiem,
  • elektrycznie składane lusterka,
  • podgrzewaną kierownicę,
  • system audio z sześcioma głośnikami,
  • kamery 360 stopni.
Nissan Leaf Nissan Leaf

ProPILOT, ProPILOT Park i e-Pedal to trzy nowości, które znajdziemy w nowym Nissanie LEAF. ProPILOT to rodzaj systemu półautonomicznej jazdy, ułatwiający poruszanie się jednym pasem autostrady.

Drugi system to ProPILOT Park, który ułatwi parkowanie. Po aktywacji systemu, przejmuje on kontrolę nad kierowaniem, przyspieszaniem, hamowaniem i wyborem przełożenia, aby automatycznie wprowadzić samochód na stanowisko parkingowe.

Nissan Leaf Nissan Leaf

Trzecie rozwiązanie to e-Pedal, o którym pisaliśmy już wcześniej. Umożliwia ono ruszanie, zwiększanie i zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie się poprzez samo operowanie pedałem przyspieszenia. Przy całkowicie zwolnionym pedale gazu, układ odzyskiwania energii i hamulce są włączane automatycznie, doprowadzając stopniowo do całkowitego zatrzymania się samochodu. W razie potrzeby gwałtownego zahamowania należy użyć konwencjonalnego pedału hamulca.

Nissan Leaf Nissan Leaf

Na koniec dane techniczne. Auto ma 4480 mm długości, 1790 mm szerokości i 1535 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2700 mm. Prześwit wynosi 15 cm, a współczynnik oporu powietrza to imponujące 0,28.

Auto ma pięć miejsc w kabinie, a samo waży niewiele ponad 1,5 tony. Ładowność jest przy tym niewielka, bo sięga 230-260 kg. Biorąc pod uwagę nawet tę wyższą wartość, przy pięciu dorosłych osobach daje to średnią 52 kg na osobę. Nie zaprzątajmy sobie tym jednak głowy.

Nissan Leaf Nissan Leaf

Przypomnijmy, że Leafa napędza 150-konny silnik o maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. W niedalekiej przyszłości pojawi się mocniejsza wersja, o większym zasięgu. 

Oszczędna jazda nowym LEAF-em powinna zaowocować uzyskaniem zasięgu do 378 km. Pełne ładowanie trwa od 8 godzin, przy sieci o mocy 6 kW, do 16 godzin przy 3 kilowatach. Szybkie ładowanie do 80 proc. pojemności akumulatora zająć ma około 40 minut.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 128 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    No wygląda bardzo fajnie. Jeśli chodzi o możliwości to myślę że też będą nie małe. Jakiś czas temu wypożyczałem w Panek jedne z ich modeli i bardzo dobrze sprawdził się na dłuższej trasie przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy.
    ~radosław65, 2017-10-14 22:30:09
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij