Wszystko zaczęło się od momentu, gdy ludzie w Nissan Motorsport nakreślili scenariusz startu w prestiżowym rajdzie Paryż-Dakar. Start zaplanowany został na sezon 1987, a prace nad autem rozpoczęły się już wcześniej. Po negocjacjach i dyskusjach wybór padł na model Patrol, który posłużył jako baza do stworzenia rajdowej terenówki.
Hiszpański oddział Nissana wynegocjował umowę partnerską z koncernem Coca-Cola i tak szyld Fanta Limon trafiła na rajdowy samochód.
Auto zbudował zespół NTCE (Europejskiego Centrum Technicznego Nissan) w Hiszpanii. Patrol już w 1986 r. zwyciężył w trzech imprezach w klasie samochodów z silnikiem wysokoprężnym:
- Rajd Tunisu
- Baja Aragón
- Rajd Faraonów
W każdej z tych imprez załoga Nissana Patrola była w czołówce klasyfikacji generalnej (Rajd Tunisu - 4., Rajd Faraonów - 3.), a podczas Rajdu Faraonów Miguel Prieto z pilotem Ramónem Termensem wygrali także klasyfikację generalną.
1 stycznia 1987 r. Nissan zameldował się na starcie rajdu Paryż-Dakar, do którego zgłosiło się 312 pojazdów. Trasa liczyła aż 13 000 km przez tereny Europy, Algierii, Nigru, Mali, Mauretanii oraz Senegalu. Hiszpański oddział Nissana przygotował dwa Nissany Patrole Fanta Limon. Auto z numer 211 poprowadził Miguel Prieto z pilotem Ramonem Termensem a załogę drugiego (nr 212) stanowili bracia Jorge i Hansi Babler.