Qashqai to najpopularniejszy model Nissana w Europie. Od 2007 roku na drogi wyjechało w sumie ponad 1,5 miliona aut, kolejne 500 000 sprzedało się poza Europą.
Nowy Qashqai nieco urósł na długość (o 49 mm) i szerokość (o 20 mm), a dzięki temu, że jest nieznacznie niższy (o 15 mm), ma lepsze proporcje niż poprzednik. Nowy model powinien zapewniać więcej miejsca w kabinie. Pojemność bagażnika wzrosła do 430 litrów (+20 litrów). Auto jest też średnio o 40 kg lżejsze niż poprzednik.
Z przodu Qashqaia poznamy po charakterystycznym grillu w kształcie litery V i LED-owych światłach wkomponowanych w resztę reflektorów. Z tyłu znajdują się typowe dla Nissana "bumerangowe" światła, które będą się wyróżniać szczególnie w nocy.
Pod maską Qashqaia trafią na początku dwie jednostki wysokoprężne (1.5 dCi o mocy 110 KM i 1.6 dCi o mocy 130 KM), a także dwie benzynowe – 1.2 z turbodoładowaniem o mocy 115 KM i 1.6 turbo o mocy 150 KM. 6-biegowa skrzynia mechaniczna jest w standardzie każdej wersji, natomiast za dopłatą będzie dostępna bezstopniowa skrzynia CVT, w nomenklaturze Nissana znana jako CVT Xtronic.
Qashqai może być wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa, np. rozpoznawanie znaków, automatyczne hamowanie, park assist czy układ wskazywania elementów w martwym polu. Do tego na pokładzie znajdziemy nawigację i pełną łączność.
Auto trafi na rynek na przełomie zimy i wiosny 2014 roku.
amis
Komentarze