[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Nissan Qashqai z nowym silnikiem 1.3

Nissan Qashqai to wciąż najlepiej sprzedający się crossover w Europie. Pod jego maskę trafia nowy silnik 1.3.

Nissan Qashqai 2018 Nissan Qashqai 2018, fot. Nissan

Nissan Qashqai jako pierwszy model w gamie japońskiego producenta otrzyma nowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra, dostępny w dwóch wersjach mocy. Jednostka ta zastąpi dwa dotychczasowe motory – 1,2- oraz 1,6-litrowy.

Nowy, oszczędny silnik o pojemności 1,3 litra dostępny jest w dwóch wersjach o mocy 140 i 160 KM. Jednostka ta powstała w ramach współpracy Sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi z firmą Daimler.

W gamie Nissana silnik ten debiutuje w modelu Qashqai. Może mu towarzyszyć sześciobiegowa przekładnia manualna lub najnowszy siedmiobiegowy dwusprzęgłowy automat (DCT). W obu przypadkach w kombinacji z napędem na przednią oś. Skrzynia DCT, która po raz pierwszy pojawia się w Nissanie produkowanym na masową skalę, zapewnia lepsze przyspieszenie przy ruszaniu oraz płynniejsze przekazywanie mocy.

Zobacz także: Skoda Scala - nowy kompakt z Czech

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai 2018 Nissan Qashqai 2018, fot. Nissan

Zespół napędowy z silnikiem o pojemności 1,3 litra jest dostępny w trzech konfiguracjach: 140 KM i 160 KM z sześciobiegową skrzynią manualną oraz 160 KM z siedmiobiegową przekładnią DCT. Wartości momentu obrotowego wynoszą: 240 Nm w przypadku słabszej wersji, 260 Nm w mocniejszej wersji z przekładnią manualną i 270 Nm ze skrzynią DCT.

W Nissanie Qashqai trzy wymienione wyżej wersje silnika 1.3 zastępują trzy starsze konfiguracje: 1.2 115 KM z przekładnią manualną i CVT oraz 1.6 163 KM ze skrzynią manualną. Wszystkie nowe zespoły napędowe spełniają najnowszą normę emisji spalin Euro 6d-Temp.

W silniku 1.3 dodano filtr cząstek stałych, a udoskonalenia obniżające spalanie dotyczą układu wtryskowego, konstrukcji komory spalania, obniżenia tarcia oraz optymalizacji parametrów turbosprężarki. Wyższy moment obrotowy przy niższej prędkości obrotowej oznacza też mniejszy hałas w kabinie.

REKLAMA

Nissan Qashqai - nowy silnik 1.3 Nissan Qashqai - nowy silnik 1.3, fot. Nissan

Porównując obie jednostki napędowe, poprawie uległo także przyspieszenie. Chociaż czas potrzebny na rozpędzenie samochodu od 0 do 100 km/h jest w nich niemal identyczny (10,6 s w silniku 1.2 kontra 10,5 s w 1.3) to przyspieszenie na 4. biegu w zakresie 80-100 km/h jest lepsze aż o 21 proc. - z 5,7 do 4,5 sekundy.

Osiągi na 6. biegu w zakresie 100-120 km/h są jeszcze bardziej odczuwalne – poprawiono je o 35 proc., co przekłada się na większą elastyczność.

Niższe są też koszty przeglądów silnika w całym jego okresie użytkowania. Przykładowo, przebiegi pomiędzy kolejnymi przeglądami okresowymi zostały zwiększone z 20 tys. do 30 tys. kilometrów.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 87 850 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij