[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

Nowa Alpina B7. Pierwsze zdjęcia

Alpina B7 to najnowsze dzieło specjalistów z bawarskiego Buchloe. Auto przejęło wygląd nowego BMW Serii 7.

Alpina B7 2019 Alpina B7 2019

Poprzednia Alpina B7 pojawiła się w roku 2016. Teraz, po ostatnim face liftingu BMW Serii 7 pojawiła się również odświeżona „be siódemka”. Przejęła ona – rzecz jasna – wygląd nadwozia nowej Serii 7, a to oznacza ogromne „nerki” i wąskie reflektory.

Odświeżona Alpina B7 na rynku pojawić się ma w trzecim kwartale tego roku, ale jej oficjalny debiut zaplanowany jest na nadchodzące targi motoryzacyjne w Genewie, na początku marca. Wtedy też poznamy europejską cenę modelu. W USA kosztować ma od 142 tys. dolarów.

Alpina B7 - silnik i napęd

Jeśli chodzi o specjalność Alpiny, czyli napęd, odświeżona Alpina B7 pod maską mieścić będzie poprawioną jednostkę V8 twin turbo. Z pojemności 4,4 litra inżynierowie z Bawarii wycisnęli potężną moc 600 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy sięgający 800 niutonometrów.

Zobacz także: BMW X3 M i X4 M - premiera

REKLAMA

Alpina B7 2019 Alpina B7 2019

Na sprint od 0 do 96 km/h (0-60 mph) Alpina B7 potrzebować będzie teraz zaledwie 3,5 sekundy, a rozpędzanie zakończy się dopiero przy 330 km/h. W porównaniu do Alpiny B7, którą nowy model zastępuje, są to wyniki o 0,1 sekundy i 18 km/h lepsze.

Niemiecki tuner, choć tak naprawdę Alpina bardziej tworzy swoje modele niemal od podstaw, niż po prostu przerabia istniejące rozwiązania, opracował także duże ulepszenia w oprogramowaniu sterującym 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów.

A i to nie koniec przeróbek. Cały układ wydechowy został opracowany od zera i nie tylko zmniejsza masę całego pojazdu, ale i wpływa na poprawę osiągów. Z pozostałych zmian wymienić można:

  • nowy układ hamulcowy z czterotłoczkowymi zaciskami i większymi tarczami,
  • wyczynowe opony Michelin,
  • 20-calowe obręcze kół Alpina Classic,
  • przeprogramowany pod kątem osiągów napęd xDrive.

Zobacz także: Alpina B4 S Bi-Turbo Edition 99

REKLAMA

Alpina B7 2019 Alpina B7 2019

Alpina B7 - nadwozie

Co do wyglądu, jeśli oswoiliście się już ze stylistyką nowej Serii 7 od BMW, Alpina B7 nie będzie was szokować swoim gigantycznym grillem, będącym częściej obiektem drwin, niż zachwytów. Inżynierowie z Buchloe zmienili jednak to i owo.

Inny jest przedni zderzak z dodatkowymi wlotami powietrza i napisem ALPINA pod spodem. Z tyłu zauważyć można spoiler na klapie bagażnika, dwie podwójne okrągłe końcówki wydechu i dyfuzor, a ponadto specjalne kolory nadwozia Alpina Blue Metallic oraz Green Metallic.

Na koniec polecamy nagranie z prezentacji Alpiny B7 w Stanach. W okolicach 2:30 min usłyszeć można brzmienie silnika. A na żywo samochód zobaczymy na salonie samochodowym w Genewie już na początku marca.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij