Produkcja seryjna uruchomiona została wcześniej niż początkowo zakładano, co jest wynikiem wcześniejszego zakończenia trwającej od początku września finalnej fazy produkcji pilotażowej. Łącznie w tej fazie powstało ponad 300 samochodów. Produkcja seryjna będzie stopniowo zwiększana, tak aby do końca roku osiągnąć poziom 25 Astr na godzinę.
Nowa Astra w wersji hatchback (5-drzwiowa) wytwarzana jest na jednej linii z pozostałymi modelami - Astrą III sedan oraz Zafirą. W ramach przygotowań do produkcji nowego samochodu, wydział tłoczni został rozbudowany o ok. 4 000 m2. Zainstalowano nową linię pras oraz kompaktową prasę wielostopniową - obydwie całkowicie zrobotyzowane.
Ze względu na bardzo zaawansowaną strukturę karoserii, znacznie rozbudowana została linia produkcyjna wydziału Spawalni. Powstała oddzielna, w pełni zrobotyzowana, część linii głównej dla nowego modelu. Zapewnia ona pełną elastyczność i najwyższą jakość produkcji. Łącznie w Spawalni zostało zamontowanych 90 nowych robotów, a sam wydział rozbudowano o ok. 6 000 m2.
W Lakierni zainstalowano 6 robotów do uszczelnień karoserii, natomiast piec zabezpieczenia antykorozyjnego, tzw. kataforezy, został wydłużony. Z kolei w wydziale Montażu Głównego wprowadzono nowe rozwiązania z zakresu elektroniki stosowanej, związane z wyższym stopiniem informatyzacji nowej Astry.
Nowy model miał swoją premierę podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Dwa egzemplarze ekspozycyjne tego modelu, specjalnie na to wydarzenie, przygotowane zostały przez zakład w Gliwicach.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-11-05 09:26:16
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?