Sprzedaż Dacii Duster przekroczyła już łącznie milion egzemplarzy. Nic dziwnego, bo to najtańszy SUV dostępny na rynku, a zarazem jeden z najtańszych samochodów w ogóle. Cena bazowej wersji, sięgająca 40 tys. złotych to poziom nieosiągalny dla znakomitej większości aut segmentu B...
Nowa Dacia Duster - zmiany na dobre
Po siedmiu latach od debiutu Dacia Duster przechodzi gruntowne zmiany. Oto druga generacja popularnego, budżetowego SUV-a.


Nowa generacja Dacii Duster pod kątem designu stanowi udaną ewolucję dotychczasowego modelu. Projektantom przyświecała najwyraźniej zasada - "jeśli coś działa, nie naprawiaj". Stylizacja jest wyraźnie odświeżona, ale wciąż na pierwszy rzut oka widać, z którym autem mamy do czynienia.

Pas przedni jest podobny, jak w poprzedniku, ale nieco bardziej "rozciągnięty". Uwagę zwracają tylne, kwadratowe światła w stylu Jeepa Renegade, które zastępują dotychczasowe prostokątne lampy, ułożone w pionie. Delikatny retusz objął profil auta, gdzie dolna linia okien została nieco podniesiona, dodając sylwetce odrobinę lekkości.

Całości efektu dodają 17-calowe felgi z lekkich stopów, zmienione relingi dachowe, więcej czarnych plastikowych nakładek w stylu off-roadowym oraz przesunięta o 10 cm do przodu przednia szyba, która ma wyraźnie mniej strome nachylenie. Na koniec nie możemy nie wspomnieć o nowym kolorze nadwozia - efektownej pomarańczy o nazwie Orange Atacama.

Jeśli chodzi o wnętrze, tu sporo się zmieniło. Przeprojektowana deska rozdzielcza sprawia dobre wrażenie i nie razi swoją prostotą. Zmieniono położenie opcjonalnego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego, fotele zostały gruntownie przeprojektowane pod kątem trzymania i komfortu, a wszystkie materiały są teraz lepszej jakości.

Wśród elementów wyposażenia, jakie znaleźć można będzie w nowym Dusterze, są m.in. kamera 360 stopni, asystent martwego pola, kurtynowe poduszki powietrzne, automatyczna klimatyzacja czy bezkluczykowy dostęp do auta.

Jeśli chodzi o silniki, klienci mają mieć wybór między dwiema benzynowymi jednostkami SCe 115 oraz TCe 125, obie z manualnymi skrzyniami biegów i napędem na jedną lub obie osie. Wśród diesli wybór będzie pomiędzy dCi 90 - wyłącznie z napędem na przód oraz dCi 110 z napędem 2WD lub 4WD. Ten ostatni wariant będzie mógł zostać sparowany z automatyczną przekładnią EDC. Dodatkiem ma być opcjonalna instalacja LPG dla silnika SCe 115.
Ceny nie są jeszcze znane, ale jak podaje producent, wciąż mają być "szokująco niskie" w porównaniu do konkurencji.