O co chodzi? Już wyjaśniamy. Honda przekazała pierwszy wyprodukowany egzemplarz topowego modelu Civic Type R nowej generacji na aukcję charytatywną. To jeden ze sposobów świętowania faktu, że Civic Type R po raz pierwszy trafi do oficjalnej sprzedaży za Oceanem.
Honda od ćwierć wieku współpracuje z fundacją Pediatric Brain Tumor Foundation, która pomaga dzieciom z nowotworami mózgu. Wybór był więc oczywisty, a liczba zainteresowanych aukcją przerosła wszelkie oczekiwania.
Po zaciętej walce i bitwie na oferty, licytacja zakończyła się na kwocie 200 tys. dolarów, którą zaproponował anonimowy darczyńca o nicku "happycappyauto". To cena niemal sześciokrotnie wyższa, niż wartość bazowej wersji dostępnej w nowym cenniku. W ręce szczęśliwego zwycięzcy trafi teraz wyjątkowy egzemplarz granatowej Hondy Civic Type R z numerem 01.
Przypomnijmy, że nowa generacja Civica Type R napędzana jest 2-litrowym silnikiem turbo o mocy 320 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Do japońskiego hot-hatcha należy też obecny rekord Północnej Pętli toru Nurburgring, wynoszący 7 min 43,8 s. Civic pobił w ten sposób wynik Volkswagena Golfa GTI Clubsport S. Japoński model był szybszy aż o 5,41 sekundy. Warto dodać, że od poprzedniego Type R nowy model jest szybszy z kolei o 6,8 sekundy.
Co prawda rekord ten został pobity przez samochód w wersji przedprodukcyjnej, w którego wnętrzu zamontowano klatkę, a na obręcze założono opony torowe, choć dopuszczone też do użytku na drogach publicznych, ale Honda podkreśla, że pod względem technicznym ten egzemplarz nie różni się od samochodu, który zobaczymy w salonach w dalszej części roku.
Nadwozie Hondy Civic Type R jest teraz lżejsze o 16 kg, a jego sztywność skrętną poprawiono o 38 proc., dzięki czemu samochód pewniej i stabilniej prowadzi się w zakrętach. Kierowca będzie mógł sam zdecydować jak ma się zachowywać auto w czasie jazdy. Poza dostępnym również w modelu poprzedniej generacji trybem +R, pojawił się również nowy tryb Comfort.