Nowa Honda Civic w sprzedaży. Cena od 140 tys. złotych

Nowa generacja Hondy Civic, dostępnej z hybrydowym napędem e:HEV, jest już dostępna w Polsce, a jej cena startuje od 139 900 zł. Co dostaniemy w zamian? Całkiem bogate wyposażenie.

Honda Civic e:HEV 2022 fot. materiały prasowe
Honda Civic e:HEV 2022
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 93 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Z początkiem października oficjalnie ruszyła sprzedaż Hondy Civic e:HEV w polskich salonach. Ta długo wyczekiwana, jedenasta już generacja kompaktowego modelu, będzie napędzana wyłącznie w hybrydowym układem o systemowej mocy 184 KM i wysokim maksymalnym momencie obrotowym równym 315 Nm.

Honda Civic – cena i wyposażenie w Polsce

Ceny modelu Civic e:HEV z roku produkcji 2022 zaczynają się od 139 900 zł dla wersji Elegance. Ma ona w standardzie m.in.:

  • 17-calowe felgi aluminiowe,
  • przednie i tylne czujniki parkowania,
  • kamerę cofania,
  • siedmiocalowy wyświetlacz wielofunkcyjny.

Honda Civic e:HEV 2022fot. materiały prasowe
Honda Civic e:HEV 2022

Bogatsza jest wersja Sport, której cena startuje od 145 900 zł, a wyposażona będzie dodatkowo m.in. w:

  • sportowe pedały,
  • światła przeciwmgielne LED,
  • czarne lusterka w kolorze fortepianowej czerni,
  • czarne ramki okien,
  • 18-calowe czarne felgi aluminiowe.

Najbogatsza wersja Advance dostępna będzie od 159 900 zł. Klienci, decydujący się na ten wariant, otrzymają dodatkowo:

  • system audio klasy premium – system BOSE Centerpoint,
  • panoramiczny szklany dach,
  • adaptacyjne światła drogowe (ADB),
  • zmodernizowany, 10,2-calowy wielofunkcyjny wyświetlacz.

Wyposażenie dodatkowe nowej Hondy Civic obejmuje również 18-calowe felgi wykończone w dwóch odcieniach czerni z diamentowym szlifem, pokryte skórą fotele i podgrzewaną kierownicę.

Honda Civic e:HEV 2022fot. materiały prasowe
Honda Civic e:HEV 2022

 

Honda Civic – tylko z hybrydą

Napęd Hondy Civic różni się nieco od tego, który znamy z mniejszych modeli Jazz e:HEV czy HR-V e:HEV i bliżej mu do rozwiązania stosowanego w Hondzie CR-V e:HEV. Pod maską pracuje tu czterocylindrowy silnik benzynowy, działający w cyklu Atkinsona, będący wolnossącą konstrukcją o pojemności 2 litrów. Motor ten jest sterowany przez nową, kompaktową jednostkę sterującą przepływem mocy, która teraz znajduje się pod maską, wraz z resztą układu napędowego. Pod tylnymi siedzeniami znajduje się z kolei najnowsza wersja zespołu akumulatorów, który jest mniejszy i lżejszy, a jednocześnie charakteryzuje się zwiększoną gęstością magazynowanej energii.

Honda Civic e:HEV 2022fot. materiały prasowe
Honda Civic e:HEV 2022

Podstawową siłę napędową nowego Civica zapewniają jednak dwa współpracujące ze sobą, mocne silniki elektryczne i tak zaprojektowany zespół napędowy oferuje wysoki moment obrotowy, generowany od najniższych obrotów. Spalanie ma przy tym wynieść zaledwie 5 l/100 km, ale czy w rzeczywistości uda się ten wynik uzyskać – sprawdzimy przy najbliższej okazji. Tak czy inaczej, sumaryczna moc zespołu napędowego wynosi 135 kW, czyli 184 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 315 Nm, co jest zauważalnym wzrostem w stosunku do benzynowego napędu 1.5 i-VTEC. Dodajmy, że w najnowszej wersji silnika spalinowego udało się osiągnąć sprawność energetyczną na poziomie 41 proc., co jest jednym z najlepszych wyników w branży motoryzacyjnej dla napędu samochodu seryjnego.

 

Zobacz także:
REKLAMA