Nowa Honda Civic wyceniona. Bez 140 tys. zł nie podchodź

Honda podała cennik nowej generacji modelu Civic. Nie jest tanio, bo cena startuje od 139 900 złotych, ale warto pamiętać, że auto dostępne jest wyłącznie z napędem hybrydowym.

Honda Civic e:HEV 2022 fot. materiały prasowe
Honda Civic e:HEV 2022
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 93 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Honda potwierdziła szczegóły dotyczące cen najnowszego modelu Civic. Model 11. generacji jest dostępny od 139 900 zł, wyłącznie w wersji hybrydowej, wyposażonej standardowo w wykorzystujący dwa silniki elektryczne układ napędowy, nazywany przez Hondę e:HEV.

Honda Civic e:HEV 2022fot. materiały prasowe
Honda Civic e:HEV 2022

Honda Civic e:HEV – ceny i wyposażenie

Nowa Honda Civic oferowana jest w trzech wersjach wyposażenia:

  1. Elegance
  2. Sport
  3. Advance

Podstawowym, choć wcale nie ubogim poziomem wyposażenia jest kosztująca wspomniane 139 900 zł wersja Elegance, która w standardzie oferuje m.in.:

  • 17-calowe felgi aluminiowe,
  • tapicerkę z tkaniny,
  • przednie i tylne czujniki parkowania,
  • kamerę cofania,
  • siedmiocalowy wyświetlacz wielofunkcyjny,
  • nawigację,
  • ośmiogłośnikowy system informacyjno-rozrywkowy.

Wersja Sport, dostępna od 145 900 zł, oferuje dodatkowo m.in. siedzenia pokryte tkaniną i skórą syntetyczną, sportowe pedały, światła przeciwmgielne LED, obudowy lusterek w kolorze fortepianowej czerni, czarne ramki okien oraz 18-calowe czarne felgi aluminiowe.

Wersja Advance, dostępna od 159 900 zł, jest z kolei wyposażona w ulepszony 12-głośnikowy system audio BOSE ‘CenterpointTM’. Egzemplarze w wersji Advance mają również panoramiczny szklany dach, adaptacyjne światła drogowe (ADB) oraz unowocześniony 10,2-calowy wyświetlacz wielofunkcyjny. Wyposażenie dodatkowe obejmuje również 18-calowe felgi, wykończone w dwóch odcieniach czerni z diamentowym szlifem, pokryte skórą fotele i podgrzewaną kierownicę.

Honda Civic e:HEV 2022fot. materiały prasowe
Honda Civic e:HEV 2022

Honda Civic w wersji europejskiej tylko z hybrydą

Napęd Hondy Civic różni się nieco od tego, który znamy z mniejszych modeli Jazz e:HEV czy HR-V e:HEV i bliżej mu do rozwiązania stosowanego w Hondzie CR-V e:HEV. Pod maską pracuje tu czterocylindrowy silnik benzynowy, działający w cyklu Atkinsona, będący wolnossącą konstrukcją o pojemności 2 litrów. Motor ten jest sterowany przez nową, kompaktową jednostkę sterującą przepływem mocy, która teraz znajduje się pod maską, wraz z resztą układu napędowego. Pod tylnymi siedzeniami znajduje się z kolei najnowsza wersja zespołu akumulatorów, który jest mniejszy i lżejszy, a jednocześnie charakteryzuje się zwiększoną gęstością magazynowanej energii.

Podstawową siłę napędową nowego Civica zapewniają jednak dwa współpracujące ze sobą, mocne silniki elektryczne i tak zaprojektowany zespół napędowy oferuje wysoki moment obrotowy, generowany od najniższych obrotów. Spalanie ma przy tym wynieść zaledwie 5 l/100 km, ale czy w rzeczywistości uda się ten wynik uzyskać – sprawdzimy przy najbliższej okazji. Tak czy inaczej, sumaryczna moc zespołu napędowego wynosi 135 kW, czyli 184 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 315 Nm, co jest zauważalnym wzrostem w stosunku do benzynowego napędu 1.5 i-VTEC. Dodajmy, że w najnowszej wersji silnika spalinowego udało się osiągnąć sprawność energetyczną na poziomie 41 proc., co jest jednym z najlepszych wyników w branży motoryzacyjnej dla napędu samochodu seryjnego.

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA