Nowa Kia Niro z napędem hybrydowym. Znamy dane techniczne

Nowa Kia Niro debiutuje w nowej odsłonie. Będzie oferowana z trzema rodzajami napędu, a na pierwszy ogień idzie model hybrydowy. Później dołączą hybryda plug-in oraz wersja elektryczna.

Kia Niro 2022 fot. materiały prasowe
Kia Niro 2022
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Kia zaprezentowała nowe Niro w wariancie hybrydowym. Z zewnątrz wyglądać będzie niemal identycznie jak zapowiadane na nieco późniejszy czas hybryda plug-in (PHEV) oraz wariant z napędem elektrycznym (BEV).

REKLAMA

Kia Niro – nadwozie i wnętrze

Kia Niro 2022fot. materiały prasowe
Kia Niro 2022

Nowa Kia Niro jest odważnie i nowocześnie narysowana, a w oczy rzucają się świetlne panele z przodu, wraz ze światłami do jazdy dziennej, które mają przypominać zapis EKG rytmu bicia serca. Tył samochodu, ze stylistycznie rozciągniętą linią boczną, zwraca z kolei uwagę lampami w kształcie bumerangu, zaś dynamiki dodaje sporej wielkości spoiler dachowy.

Pod względem wymiarów zewnętrznych nowa Kia Niro urosła w stosunku do poprzednika – długość wynosi 4420 mm, szerokość 1825 mm, a wysokość 1545 mm i rozstaw osi 2720 mm, co oznacza przyrost o – odpowiednio – 65 mm, 20 mm, 10 mm i 20 mm. Dzięki przeniesieniu akumulatora 12 V z nadkola i zintegrowaniu go z akumulatorem trakcyjnym, który znajduje się pod tylną kanapą, ładowność bagażnika w modelu Niro HEV osiąga bardzo przyzwoite 451 litrów (VDA), czyli o 15 litrów więcej niż u poprzednika.

Kia Niro 2022fot. materiały prasowe
Kia Niro 2022

W kabinie z kolei panuje wręcz futurystyczna atmosfera i poczuć tu można klimat znany z elektrycznej Kii EV6. Właściwie to zarówno kierownica, jak i szeroko rozciągnięty panel wyświetlaczy czy środkowa konsola przeniesione zostały w całości z elektrycznego modelu marki. Różnica ogranicza się do innego ukształtowania powierzchni przed pasażerem czy projektu boczków drzwi.

Pomiędzy ukośnymi liniami deski rozdzielczej znajduje się 10,25-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, który w jednym opływowym ekranie integruje zarówno zestaw wskaźników, jak i multimedia. System zaprojektowano tak, aby był łatwy w użyciu, miał wyraźną grafikę i intuicyjne w obsłudze menu, umożliwiające personalizację, dostęp do funkcji zapewniających łączność oraz ich obsługę. Opcjonalnie dostępny jest oprócz tego 10-calowy ekran przezierny head-up.

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Kia Niro – napęd hybrydowy

Kia Niro 2022fot. materiały prasowe
Kia Niro 2022

Ale przejdźmy do najważniejszego, czyli danych dotyczących hybrydowego napędu nowej Kii Niro. Przy budowie tego modelu producent nie skorzystał z platformy E-GMP, na której oparta jest elektryczna rodzina Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 czy Genesis GV60. Mimo to nowa Kia Niro oferowana będzie także w wersji elektrycznej oraz hybrydowej plug-in.

Wersja HEV jest wyposażona w benzynowy silnik Smartstream 1.6 GDI. Czterocylindrowa jednostka generuje maksymalną moc 105 KM oraz maksymalny moment obrotowy 144 Nm. W silniku tym poprawiono układ chłodzenia, zredukowano tarcie i udoskonalono proces spalania, dzięki czemu udało się ograniczyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.

1,6-litrowy silnik GDI współpracuje z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową drugiej generacji (6DCT), którą zoptymalizowano pod kątem zwiększenia wydajności i zmniejszenia masy własnej. W połączeniu z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi, który generuje moc 32 kW, model HEV wytwarza łączną maksymalną moc o wartości 141 KM.

Nowe Niro jest wyposażone w tryb jazdy Kia Green Zone, który automatycznie aktywuje napęd elektryczny, aby zapewnić bezemisyjną jazdę w określonych warunkach i sytuacjach. Na przykład, podczas jazdy w tzw. zielonych strefach, Niro w wersji HEV automatycznie wykorzystuje energię elektryczną na podstawie danych nawigacyjnych oraz historii jazdy. Kierowca może również ustawić takie strefy w systemie nawigacyjnym, aby zmniejszyć zanieczyszczenie w miejscach przez siebie wybranych.

Co jeszcze wiemy o napędzie hybrydowej Kii Niro? Producent zastosował w niej zaawansowany układ hamowania regeneracyjnego, który pozwala kierowcy wybierać spośród szeregu poziomów odzysku energii. System może obliczyć wymaganą regenerację na podstawie informacji zarówno z radaru, jak i z nachylenia drogi. Pozwala przy tym odzyskać maksymalną możliwą ilość energii także podczas delikatnego zatrzymania auta.

Więcej informacji odnośnie pozostałych wariantów modelu poznamy bliżej daty premiery. W Korei sprzedaż nowej Kia Niro w wersji HEV rozpocznie się w tym miesiącu. Na wybranych rynkach na świecie auto zadebiutuje natomiast jeszcze w tym roku.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:
REKLAMA