Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Nowa Skoda Fabia Monte Carlo – oficjalna premiera

Skoda Fabia Monte Carlo debiutuje jako topowa, najbardziej sportowa wersja w gamie Fabii. Tradycyjnie auto wyróżnia się bardziej drapieżnym wyglądem, ale paleta silników nie ulega zmianie.

Skoda Fabia Monte Carlo 2022 fot. materiały prasowe
Skoda Fabia Monte Carlo 2022

Najbardziej sportowa Fabia to Fabia RS? Niestety, to już dawno nieaktualne. Tamten model miał 180 KM i całkiem sprawnie się rozpędzał. Teraz chętnym na więcej wrażeń za kierownicą Fabii pozostaje, skądinąd bardzo stylowy i efektowny, wariant Monte Carlo, z tym że tutaj najmocniejszym wariantem jest model o mocy 150 KM. Co ciekawe, mimo nawiązań do sportu, Fabia Monte Carlo w podstawowej wersji parowana jest z silnikiem wolnossącym o skromnej mocy 80 KM.

Skoro przy sportowych nawiązaniach jesteśmy, warto przypomnieć, że wariant Monte Carlo, dostępny w Fabii od 2011 roku, symbolizuje rajdowe korzenie marki, w tym zwycięstwa w legendarnym rajdzie Monte Carlo i stąd też nazwa. Cechami charakterystycznymi są tu czarne elementy nadwozia i sportowe akcenty we wnętrzu, ale o tym za moment. Jak wspomnieliśmy, wśród dostępnych silników znajdują się trzycylindrowe silniki 1.0 MPI o mocy 80 KM oraz 1.0 TSI o mocy 110 KM, a także czterocylindrowy 1.5 TSI o mocy 150 KM.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Skoda Fabia Monte Carlo – sportowy wygląd

Skoda Fabia Monte Carlo 2022fot. materiały prasowe
Skoda Fabia Monte Carlo 2022

Fabia Monte Carlo czwartej generacji na pierwszy rzut oka wyróżnia się takimi elementami, jak czarna ramka grilla, charakterystyczne dla modelu przednie i tylne spojlery, czarny tylny dyfuzor i obręcze kół o średnicy od 16 do 18 cali. Reflektory są standardowo wyposażone w technologię LED, a gama wyposażenia standardowego obejmuje również światła przeciwmgielne. Nowa Fabia Monte Carlo wyjeżdża z fabryki na czarnych, polerowanych 16-calowych obręczach Proxima ze zdejmowanymi, poprawiającymi aerodynamikę plastikowymi nakładkami. W opcjonalnym wyposażeniu są także 17-calowe obręcze Procyon, również z nakładkami AERO i błyszczącym czarnym wykończeniem, oraz 18-calowe obręcze kół Libra.

Skoda Fabia Monte Carlo – poprawiona aerodynamika

Skoda Fabia Monte Carlo 2022fot. materiały prasowe
Skoda Fabia Monte Carlo 2022

Dzięki detalom takim jak aktywnie regulowana przesłona chłodnicy w dolnym wlocie powietrza w przednim zderzaku, najnowsza Fabia może pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym nawet 0,28. Dla poprawy aerodynamiki, aktywnie regulowane listwy żaluzji chłodzącej zamykają się automatycznie, gdy nie ma potrzeby chłodzenia. Daje to oszczędność paliwa na poziomie do 0,2 l na 100 km podczas jazdy ze stałą prędkością 120 km/h. Na każdy kilometr przejechany z zamkniętą przesłoną, nowa Fabia Monte Carlo emituje do pięciu gramów mniej CO2. Aby zapewnić wysoki poziom chłodzenia lub uwzględnić krótkie przestoje, system otwiera przesłonę, aby do środka mogła wpłynąć maksymalna ilość powietrza.

Skoda Fabia Monte Carlo – bogate wnętrze

Skoda Fabia Monte Carlo 2022fot. materiały prasowe
Skoda Fabia Monte Carlo 2022

W kabinie nowej Fabii Monte Carlo uwagę zwracają fotele – sportowe, ze zintegrowanymi zagłówkami. Sportowego ducha podkreślić ma też m.in. trójramienna kierownica wielofunkcyjna, wykończona skórą z eleganckimi przeszyciami, a także czerwone elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej, konsoli środkowej i boczkach drzwi. Efektownie wygląda imitacja karbonu, którą wyłożono sporą powierzchnię deski rozdzielczej i podłokietniki.

Skoda Fabia Monte Carlo 2022fot. materiały prasowe
Skoda Fabia Monte Carlo 2022

Poza tym standardowe wyposażenie modelu Fabia Monte Carlo obejmuje również nowe oświetlenie Ambiente LED, które oświetla dekoracyjne wykończenie deski rozdzielczej na czerwono. Fabia Monte Carlo może zostać dodatkowo wyposażona w wiele funkcji bezpieczeństwa i komfortu, a także w nowoczesny system infotainment. Opcjonalny wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala oferuje bardziej dynamiczny wygląd tła, do tego może wyświetlać między innymi logo stacji radiowych, okładki albumów muzycznych i zapisane zdjęcia rozmówców. Ponadto, mapa może powiększać skrzyżowania i wyświetlać je w osobnym oknie. Inne opcjonalne dodatki obejmują podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną szybę przednią dla większego bezpieczeństwa i komfortu zimą.

Modele Monte Carlo w gamie Skody

Podsumowując, nowa Skoda Fabia Monte Carlo to trzecia wersja produkcyjna tej serii modelowej, która nosi sportowe oznaczenie. W 2011 roku Skoda wprowadziła ten wariant do kompaktowych modeli seryjnych wraz z drugą generacją modelu Fabia. W 2014 roku w jej ślady poszła też trzecia generacja. Skoda Fabia czwartej generacji jest trzecim modelem, który dołącza do portfolio sportowo-lifestylowych wariantów Monte Carlo obok Skody Scala i Skody Kamiq.

Ceny nowej Skody Fabii Monte Carlo poznamy niebawem. Póki co zajrzyjcie do galerii zdjęć i dajcie znać, czy podoba się wam nowe wcielenie Fabii MC i czy waszym zdaniem 80-konny wolnossący silnik pasuje do tej topowej, aspirującej do miana sportowej, wersji modelu.

Zobacz także:

Zobacz również:
REKLAMA