REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Nowa Skoda Octavia na pięć gwiazdek Euro NCAP

Skoda Octavia nowej generacji uzyskała w testach zderzeniowych Euro NCAP maksymalny pięciogwiazdkowy wynik.

Skoda Octavia w teście Euro NCAP Skoda Octavia w teście Euro NCAP

Nowa Skoda Octavia otrzymała najwyższą notę w teście bezpieczeństwa Euro NCAP. Pięć gwiazdek przyznanych tej ikonie marki przez niezależny europejski program oceniający bezpieczeństwo pojazdów podkreśla, że jest to jeden z najbezpieczniejszych modeli na rynku.

Zdobyte 88 proc. punktów za ochronę dzieci, stawia Octavię w czołówce testowanych do tej pory pojazdów i podkreśla osiągnięcia Skody w tym obszarze. Uzyskany rezultat plasuje nową Octavię obok innych nagrodzonych modeli: SUV-ów Kodiaq i Karoq, miejskiego SUV-a Kamiq oraz kompaktowej Skody Scala.

- Niezwykle cieszymy się z wyniku przyznanego nowej generacji Skody Octavia w teście Euro NCAP. Ciężko pracujemy, aby zapewnić kierowcom najwyższy poziom bezpieczeństwa w naszych pojazdach. Zaowocowało to przyznaniem maksymalnej liczby punktów w teście wszystkim nowym modelom wprowadzanym do portfolio Skody – komentuje Christian Strube, członek zarządu Skoda AUTO ds. rozwoju technicznego.

- Do niedawna nowoczesne wyposażenie i innowacyjne systemy bezpieczeństwa zarezerwowane były wyłącznie dla samochodów klasy premium, co skutecznie udaje nam się zmieniać. Razem ze Skodą Scala oraz miejskim SUV-em Kamiq, nowa Skoda Octavia to trzeci model w tym roku, który osiągnął tak wysoki wynik – dodaje Strube.

Skoda Octavia otrzymała maksymalny, pięciogwiazdkowy wynik w wersji liftback oraz combi. Ikona czeskiej marki zdobyła 88 proc. w obszarze ochrony dzieci i 79 proc. za funkcję systemów bezpieczeństwa, osiągając tym samym najlepszy wynik w historii. Wysoką notę, bo aż 92 proc., model otrzymał także w obszarze bezpieczeństwa dorosłych.

Zobacz także: 70 elektrycznych modeli VW do 2025 roku!

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Octavia w teście Euro NCAP Skoda Octavia w teście Euro NCAP

Skoda Octavia  - systemy wspomagające kierowcę

Wśród wielu najnowszych systemów bezpieczeństwa dostępnych dla modelu Octavia, po raz pierwszy w aucie Skody zastosowano Asystenta Unikania Kolizji, który aktywnie zwiększa kąt skrętu w przypadku zagrożenia zderzeniem z dowolnym obiektem na drodze.

Nowością dla pojazdu Skody są także systemy Turn Assist oraz Exit Warning, który informuje kierowcę otwierającego drzwi samochodu o osobach lub obiektach zbliżających się z tyłu.

Przydatny szczególnie na terenie miasta system Front Assist, działający wraz z asystentami Predective Pedestrian i Cyclist Protection, informuje za pośrednictwem sygnałów wizualnych i dźwiękowych o pieszych i rowerzystach przecinających trasę pojazdu oraz aktywuje hamulce w przypadku niebezpieczeństwa kolizji.

Z kolei asystent boczny Side Assist informuje o pojazdach niewidocznych dla kierowcy, znajdujących się w odległości do 70 metrów na innym pasie ruchu. W przypadku awaryjnego hamowania lub zmiany kierunku jazdy, asystent Crew Protect Assist przygotowuje pojazd, kierowcę i pasażerów do niebezpiecznej sytuacji na drodze.

Dodatkowo Skoda Octavia została wyposażona w aż dziewięć poduszek powietrznych. Przed niekontrolowanymi manewrami po kolizji z drugim pojazdem, ochroni system Multi-Collision Brake, który automatycznie zatrzyma samochód zaraz po zderzeniu. 

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>

REKLAMA