[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowa Syrena nie umarła - co dalej z polskim samochodem?

Dawno nie pisaliśmy o projekcie nowej Syreny, prowadzonym przez firmę AK Motor, bo też niewiele się w tym temacie działo. Teraz Syrena wraca na tapetę, za sprawą wystąpienia jednego z senatorów, podczas posiedzenia komisji pracującej nad tematem polskiego samochodu elektrycznego. Czego się dowiedzieliśmy?

Syrena Meluzyna R fot. AK Motor

Ostatnie medialne doniesienia i materiały prasowe, związane z projektem nowej Syreny, noszą datę końca roku 2015. Wtedy to firma AK Motor oraz FSO podjęły współpracę z Proto Cars Pawła Dytki, a owocem prac był rajdowy prototyp Syreny Meluzyny R, oparty na podzespołach Mitsubishi Lancera, który wziął udział w Rajdzie Barbórki w 2015 roku.

Wcześniej firma AK Motor prezentowała grafiki komputerowe, przedstawiające kolejne modele - od Meluzyny, poprzez kabriolet Kabri i sportowy model Ligea, aż po elektryczny model NIXI.

Syrena NIXI Syrena NIXI

Jeszcze w 2016 roku, kiedy polski rząd zapowiedział nadejście polskiego samochodu elektrycznego, AK Motor postanowiła włączyć się w wyścig o pierwszy polski pojazd na prąd. W ramach planu firmy powstać miał wspomniany wyżej model NIXI, a dalej elektryczne wersje Meluzyna E, Ligea E oraz Derceto E.

Najwyraźniej w świadomości dużej części opinii publicznej, zapewne ze względu na długą ciszę w tym temacie, projekt upadł i nie jest kontynuowany. Zdaje się potwierdzać to wypowiedź senatora Grzegorza Peczkisa, który podczas posiedzenia Komisji Gospodarki Narodowej i Innowacyjności zareagował na słowa Piotra Zaremby, dyrektora ElectroMobility Poland.

Zaremba wymienił AK Syrenę jako jeden z zapowiadanych polskich projektów, na co senator Peczkis wyraził zdziwienie, że projekt jest przez komisję rozpatrywany, skoro został zawieszony przez bankructwo właścicieli firmy AK Motor, posiadającej prawa do marki Syrena.

Syrena Ligea Syrena Ligea

Na odpowiedź dyrektora AK Motor nie trzeba było długo czekać. Jak czytamy w komunikacie:

"Firma AK Motor (...) stanowczo zaprzecza wypowiedziom, odnoszącym się do Syreny i firmy AK Motor. AK Motor jest zobowiązana, aby sprostować wypowiedź senatora Peczkisa, która była całkowicie nieprawdziwa (...)."

Założyciel firmy, dyrektor AK Motor Arkadiusz Kamiński odniósł się do wypowiedzi senatora, wystosowując oświadczenie.

"Projekt nowej Syreny, idzie pełną parą naprzód.  Syrena Meluzyna jest jedynym polskim modułowym projektem, który będzie miał mnóstwo różnych wersji, w tym nawet auta dostawcze oraz terenowe pojazdy typu SUV.  Tylko takie auto, które zmieści się w różnych niszach będzie miało szansę aby odnieść rynkowy sukces w Polsce i za granicą.  Rozwój auta, zgodny z taka koncepcją jest jednak czasochłonny."

Syrena Kabri Syrena Kabri

Dyrektor AK Motor dodaje:

- Jeden, przykładowy egzemplarz naszych ciągłych prac to Syrena Meluzyna E3, przedstawiona jako radiowóz policyjny(...).  Projekt nowej Syreny jest największym takim projektem w swojej dziedzinie, który powstał pomiędzy Polską, a Polonią.  Pokazaliśmy, że współpraca pomiędzy Polakami mieszkającymi w Polsce, a Polakami za granicą, może budować mosty pomiędzy nami, łączyć ludzi, pomóc w rozwoju Polski i otwierać ścieżki dla innych międzynarodowych projektów.  Wypowiedzi senatora Peczkisa podważają te osiągnięcia i są krzywdzące dla każdego Polaka mieszkającego zarówno w Polsce jak i poza Polską.

Syrena Meluzyna E3 - radiowóz Syrena Meluzyna E3 - radiowóz

Na rozwój sytuacji musimy poczekać i będziemy was na bieżąco informować. Tymczasem możecie obejrzeć nowe, kolejne grafiki komputerowe, przedstawiające wizję pojazdu dostawczego oraz Meluzyny w wersji policyjnej. 

Syrena Meluzyna dostawcza Syrena Meluzyna dostawcza

Napiszcie w komentarzach, co sądzicie o tych projektach i o całej sprawie. Czy waszym zdaniem Syrena od AK Motor ma szanse wyjechać kiedyś na drogi?

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij