[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Nowa Toyota GR Yaris na trasie Rajdu Szwecji

Zaprezentowany niedawno japoński hot-hatch segmentu B Toyota GR Yaris debiutuje w akcji na trasie trwającego właśnie Rajdu Szwecji.

Toyota GR Yaris na trasie Rajdu Szwecji Toyota GR Yaris na trasie Rajdu Szwecji
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 55 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Toyota GR Yaris to nowy hot hatch japońskiej marki, dysponujący zaawansowanym napędem na cztery koła i mocnym ponad 260-konnym silnikiem. Auto zostało niedawno zaprezentowane światu, a teraz sprawdza się na wymagających trasach rajdowych mistrzostw świata.

Samochód, który trafi do sprzedaży w drugiej połowie roku, przejedzie całą trasę Rajdu Szwecji, jednej z najbardziej wymagających prób w sezonie. Co istotne, auto pokonujące odcinki specjalne jako tzw. zerówka, jest fabrycznym egzemplarzem, w którym zmieniono jedynie opony i dodano rajdowe chlapacze.

Toyota GR Yaris - „dziecko” Tommiego Makinena

Toyota GR Yaris to samochód wyjątkowy pod wieloma względami. Pod nadwoziem auta w rozmiarze segmentu B kryje się bowiem prawdziwy sportowy potwór - trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 261 KM i momencie obrotowym 360 Nm, innowacyjny napęd na cztery koła GR-FOUR, sześciobiegowa skrzynia manualna i lekka konstrukcja. Dodajmy trzydrzwiowa – jakiej nie znajdziemy w salonach.

Samochód powstał na bazie bogatych doświadczeń Toyoty w rajdowych mistrzostwach świata, a nad autem pracowali wspólnie inżynierowie z Toyota Gazoo Racing oraz Tommi Mäkinen Racing, partnera Toyoty w WRC.

Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź

REKLAMA

REKLAMA

Toyota GR Yaris na trasie Rajdu Szwecji Toyota GR Yaris na trasie Rajdu Szwecji

Japoński koncern już podczas prezentacji chwalił się, że GR Yaris jest gotowy do jazdy po odcinkach specjalnych. Na potwierdzenie tych słów Toyota udostępniła organizatorom Rajdu Szwecji czerwony egzemplarz, który pełni funkcję tzw. zerówki.

"Zerówka" to samochód, który przejeżdża całą trasę rajdu przed pierwszym zawodnikiem, upewniając się, że trasa jest zabezpieczona. Samochód jedzie po dokładnie tych samych drogach, po których chwilę później będą ścigać się najlepsi kierowcy świata.

Rajd Szwecji to jedna z najbardziej wymagających imprez w kalendarzu WRC. A w 2020 roku z powodu anomalii pogodowej poprzeczka jest zawieszona jeszcze wyżej - kierowcy mierzą się z trasą, która jest mieszanką szutru, śniegu i lodu. To duże wyzwanie dla rajdówek, a co dopiero dla seryjnego auta.

Zobacz także: nowy Mitsubishi ASX wchodzi do salonów

REKLAMA

Toyota GR Yaris w Polsce Toyota GR Yaris w Polsce

Toyota GR Yaris do roli "zerówki" na Rajd Szwecji nie została specjalnie zmodyfikowana. Jedyną różnicę w stosunku do samochodu, który trafi do salonów, stanowią rajdowe felgi z oponami z kolcami oraz chlapacze, które mają chronić progi oraz zderzak przed zniszczeniem od kamieni i lodu. Wyposażenie dodatkowe stanowią systemy łączności, a także dwa zapasowe koła oraz łopata.

Za kierownicą GR Yarisa zasiadła prawdziwa legenda rajdów - Per Eklund. 73-letni obecnie Szwed wygrał ten rajd w 1976 roku, a przez część kariery był związany z Toyotą jako członek Toyota Team Europe. Prowadził w mistrzostwach świata m.in. Celicę drugiej generacji czy B-grupową Celicę Twincam Turbo TA64.

GR Yaris znajdzie się w sprzedaży w drugiej połowie 2020 roku. Auto jest drugim globalnym modelem opracowanym przez Gazoo Racing i stanowi bazę kolejnej rajdówki WRC. Pierwsze testy Toyota GR Yaris WRC na 2021 rok ma już za sobą.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij