Prezentacja odbyła się przy okazji Rajdu Rzeszowskiego. Toyota GT86 CS-R3 to napędzana na tylną oś rajdówka z prawdziwego zdarzenia. Dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy typu boxer rozwija moc do 232 KM przy 7000 obr./min i moment obrotowy do 235 Nm przy 6800 obr./min.
Zmiany wykonane w nowym modelu pozwoliły podwyższyć moc i wyrównać przebieg momentu w całym zakresie prędkości obrotowych. Widać to przede wszystkim przy niższych obrotach – przy 3500 obr./min moment zwiększono aż o 24 proc., a średni wzrost momentu w zakresie 2500-6500 obr./min to 19 proc.
Wzrost osiągów uzyskano dzięki modyfikacji układu dolotowego i wydechowego. Nowy airbox został opracowany przy użyciu modelowania matematycznego CFD (Computational Fluid Dynamics), a w układzie wydechowym firmy Milltek zastosowano kolektor w układzie 4-2-1.
Pozwoliło to uzyskać niezakłócony przepływ powietrza i spalin zarówno przy niskich, jak i wysokich obrotach i w ten sposób zwiększyć moment przy niskich obrotach, zachowując dotychczasową moc maksymalną.