Zdjęcia nowego Priusa wyciekły do internetu jakiś czas temu, dlatego bardziej od sylwetki auta, wszyscy ciekawi byli zastosowanych w nim rozwiązań technicznych. Pod maską Priusa znalazła się czterocylindrowa benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,8 litra.
Ciekawostką jest fakt, że ten 98-konny silnik pracuje w tak zwanym cyklu Atkinsona. Oznacza to, że suwy ssania, sprężania, pracy oraz wydechu odbywają się w czasie jednego obrotu tłoka. Podobnie jak w przypadku Wankla, w silniku Atkinsona mamy do czynienia z wirującymi tłokami.
Silnik, by być jak najbardziej ekonomicznym, posiada elektryczną pompę wodną oraz nowy system recyrkulacji gazów wydechowych.
Z jednostką benzynową współpracuje 80-konny silnik elektryczny, natomiast maksymalna moc układu hybrydowego wynosi 134 konie mechaniczne. Nowy Prius do 100 km/h przyspiesza w czasie 9,8 sekund i zużywa mniej paliwa niż poprzednik.
Toyota szczyci się tym, że trzecia generacja jej hybrydy waży o 20% mniej niż auto drugiej generacji i ma najniższy współczynnik oporu powietrza (Cx=0,25) spośród samochodów seryjnych. Prius może być wyposażony w baterie słoneczne umieszczone na dachu.
Źródło: Toyota, informacja własna
Komentarze
~baruc, 2009-08-30 15:06:56
~zloty666, 2009-01-13 14:23:48
auto motor i sport, 2009-01-12 19:21:28
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?