Rozbudowa zakładów ma zakończyć się w 2021 roku, będzie w nich wtedy powstawało sześć modeli należących do trzech marek koncernu: Volkswagena, Audi i Seata - rocznie 330 000 samochodów elektrycznych.
W Zwickau w czasach NRD produkowano legendarnego Trabanta 1.1. Od ponownego otwarcia fabryki przez Volkswagena w 1990 roku jej bramy opuściło ponad 5,5 miliona aut, głównie Volkswagenów Golfów, Golfów Variantów i Passatów. Powierzchnia zakładów wynosi ponad 1,8 miliona metrów kwadratowych (odpowiada to 252 boiskom do piłki nożnej), z czego 1,4 miliona metrów jest zabudowane. Do połowy 2018 roku produkowano w niej Passata, dzisiaj - Golfa i Golfa Varianta. Równocześnie z modelem ID.3, do połowy 2020 roku, z taśm będzie zjeżdżał Golf Variant.
1500 pojazdów każdego dnia
Maksymalna wydajność zakładu zostanie zwiększona z dzisiejszych 1350 samochodów do 1500 dziennie. A ponieważ liczba modeli wzrośnie z trzech do sześciu, załodze z pewnością nie grozi bezrobocie – i to mimo że produkcja aut elektrycznych jest łatwiejsza niż spalinowych.
Przebudowę zakładu rozpoczęto w lecie 2018 roku, po zakończeniu przerwy wakacyjnej, pierwsza z dwóch linii montażowych będzie gotowa do rozpoczęcia produkcji modelu ID.3. W tym celu zmodernizowano i odnowiono dział produkcji karoserii, lakiernię, dział montażu oraz infrastrukturę; do produkcji aut z napędem elektrycznym trzeba było przystosować między innymi infrastrukturę transportową wewnątrz zakładu.
Grupa Volkswagen w tę bardzo nowoczesną fabrykę w Saksonii zainwestuje 1,2 miliarda euro
Druga linia produkcyjna zostanie przygotowana do końca 2020 roku i jeszcze w tym samym roku rozpocznie się na niej praca. Podczas przebudowy planuje się wykorzystanie 9000 ton stali, powstaną hale o powierzchni 50 000 metrów kwadratowych, w których będzie pracowało 1625 robotów. W przebudowie uczestniczy 50 firm partnerskich. Wiele dotychczasowych urządzeń będzie nadal wykorzystywanych, także w innych fabrykach koncernu.
Komentarze