[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowa skrzynia biegów dla Hondy Civic Diesel

Honda wzbogaca ofertę modelu Civic Diesel o nową automatyczną skrzynię biegów. Przekładnia ma aż dziewięć stopni i współpracuje z silnikiem 1,6 i-DTEC. Jest już dostępna w sprzedaży.

Honda Civic i-DTEC Honda Civic i-DTEC

Honda Civic z silnikiem wysokoprężnym i-DTEC o pojemności 1,6 litra jest już dostępna z wydajną, dziewięciobiegową przekładnią automatyczną, która zapewnia wysoką płynność zmiany biegów. Zmierzone według obowiązujących procedur, średnie zużycie paliwa wynosi 4,1 l/100km dla wszystkich poziomów wyposażenia obu wersji nadwoziowych – sedan i hatchback.

Debiut tej przekładni, w tym modelu, jest nie lada wydarzeniem. Po raz pierwszy bowiem w modelu Civic dostępna jest kombinacja silnika wysokoprężnego i automatycznej skrzyni biegów.

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki szerokiemu zakresowi przełożeń, dziewięciobiegowa przekładnia wpływa na obniżenie spalania. Bardzo niskie przełożenie pierwszego biegu umożliwia płynne i dynamiczne ruszanie z miejsca, a wysokie przełożenie najwyższego biegu – niską prędkość obrotową silnika podczas jazdy, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa i obniżenie poziom hałasu.

Moc maksymalna silnika 1,6 l i-DTEC wynosi 120 KM przy 4000 obr./min, a moment obrotowy to 300 Nm przy 2000 obr./min. Civic wyposażony w dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 sekund, a jego prędkość maksymalna to 200 km/h.

REKLAMA

Jak zapewnia producent, zestopniowanie przełożeń automatycznej skrzyni biegów zapewnia płynność zmiany biegów i wrażenie liniowego przyspieszania przy rozpędzaniu auta. W zależności od prędkości obrotowej silnika, przekładnia może również pomijać biegi, na przykład redukować przełożenia bezpośrednio z 9. do 5. biegu lub z 7. do 4. biegu. Jest to uzupełnienie standardowej redukcji biegów o jedno lub dwa przełożenia.

Civic hatchback montowany jest w brytyjskich zakładach Hondy w Swindon, a sedan nadal produkowany jest w Turcji z przeznaczeniem na rynki europejskie. Civic 1,6 i-DTEC z automatyczną skrzynią biegów będzie dostępny w wersji czterodrzwiowej lub pięciodrzwiowej, przy czym zamówienia można składać już teraz.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 80 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij