Nowy silnik Panamery to całkowicie nowo opracowana konstrukcja z kątem rozwarcia cylindrów wynoszącym 90 stopni. Jednostka napędowa ma pojemność 3,6 litra, sześć cylindrów w układzie widlastym, rozwija moc 300 koni mechanicznych i waży o 30 kg mniej niż silnik V8 z Panamery S.
Masa własna podstawowej odmiany limuzyny Porsche wynosi 1730 kg. Osiągnięto ją między innymi dzięki zastosowaniu lekkich elementów do budowy auta. Drzwi, pokrywa silnika, elementy zawieszenia, błotniki i pokrywa bagażnika wykonane są z aluminium lub jako mieszane konstrukcje aluminiowo-magnezowe.
Auto posiada napęd na tył lub na cztery koła. Tę drugą wersję rozpoznamy po literce 4 przy nazwie modelu. Przyspieszenie do 60 mil na godzinę (96 km/h) zajmuje pierwszej z nich równo 6 sekund, natomiast modelowi z napędem na cztery koła - 5,8 sekundy.
Panamera wyposażona w dwusprzęgłową przekładnię typu PDK (w standardzie jest 6-stopniowa skrzynia mechaniczna) i system start/stop według producenta na przebycie dystansu 100 km potrzebuje średnio 9,3 l, natomiast model z napędem 4x4 - 9,6 litra. Emisja CO2 w przypadku obu wersji wynosi odpowiednio 213 g/km (Panamera) i 220 g/km (Panamera 4). Oba silniki V6 spełniają normy emisji spalin Euro 5.
Światowa premiera nowych odmian auta odbędzie się na salonie samochodowym w Pekinie (gdzie rok temu publicznie debiutowała Panamera), rozpoczynającym się 23 kwietnia. Obie nowe wersje pojawią się na polskim rynku już w maju.
Cena Panamery w wyposażeniu standardowym wynosi 93 300 euro z podatkiem VAT, podczas gdy Panamera 4, wyposażona seryjnie w dwusprzęgłową przekładnię PDK, kosztuje 103 278 euro z VAT-em.
Komentarze
auto motor i sport, 2010-02-17 12:11:52
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?