Wraz z nowym modelem Scala, Skoda wkroczyła w kolejny etap rozwoju języka designu. O jego ewolucji, głównych cechach, charakterystycznych elementach, połączeniu emocjonalności i funkcjonalności oraz procesie projektowym opowiada Oliver Stefani, Szef Designu Skoda Auto.
O nowym etapie designu Skody, mówi się jako o ewolucji, nie rewolucji. Co to dokładnie oznacza?
Zmiany, które Skoda poczyniła w ostatnich latach w dziedzinie designu miały charakter ciągły. Początkowo celem jaki postawili sobie designerzy było wyeksponowanie funkcjonalności samochodu poprzez prostą sylwetkę i wnętrze aut. W następnej kolejności uwypuklono kontury i kryształowe elementy bryły aut, aby podkreślić ich charakter. Obecny design jest dużo bardziej dynamiczny i emocjonalny.
Jakie są cechy charakterystyczne dla nowego designu Skody?
Linie nadwozia zyskały sportowy charakter. Wykorzystanie technologii LED pozwala jeszcze bardziej wyeksponować kryształowe elementy w światłach tylnych i reflektorach. Ponadto, w nowej koncepcji wnętrza zależy nam na zachowaniu spójności z kolorystyką i strukturą karoserii. Wprowadziliśmy także nowy element, jakim jest inaczej ulokowany centralny wyświetlacz systemu Infotainment.
Zobacz także: Skoda Scala w wersji RS
Zupełnie nowym rozwiązaniem, a jednocześnie charakterystycznym symbolem dla nowego języka designu Skody jest umieszczenie chromowanych liter układających się w nazwę marki w miejscu logo, na pokrywie bagażnika.
Jaki jest pana zdaniem najważniejszy motyw nowego języka designu Skody?
Funkcjonalność połączona z emocjonalnością. Wywołując emocje w odbiorcach jesteśmy w stanie inspirować ludzi, dotrzeć do większej liczby odbiorców. Design to często jeden z ważniejszych powodów, dla których decydujemy się na zakup konkretnego samochodu.