Zazwyczaj w Gymkhanie, Ken Block używał samochodów czteronapędowych. Tym razem, po raz pierwszy pojedzie autem z tylnym napędem. Mowa o Fordzie Escorcie Mk2 RS z 1978 roku, oczywiście odpowiednio zmodyfikowanym przez Blocka.
Przede wszystkim zostało zmienione nadwozie. Z seryjnego auta została tylko karoseria, choć też w dużej mierze zmodyfikowana. Żeby polepszyć trakcję, zamontowano tu szersze osie i należało poszerzyć nadkola, w których upchnięto skręcane, dwuczęściowe felgi fifteen52. Maksymalnie obniżony jest też przedni zderzak, a na tylną klapę zawędrował niewielki spoiler. Z mechanicznego punktu widzenia Escort bazuje na topowych autach WRC. Na potrzeby Gymkhany i specyficznego sposobu jazdy, musiano zmodyfikować zawieszenie.
W porównaniu do zeszłorocznego Mustanga, którym jeździł Block, ten Ford wypada słabo. Jego wolnossący, 2,5-litrowy silnik Millington produkuje 333 KM i kręci się aż do 9000 obr/min. Moc przekazywana jest na tylne koła przez 6-stopniową, sekwencyjną skrzynię biegów. Cóż to jest przy 800-konnym potworze sprzed roku. Ale jesteśmy pewni, że nawet z tak niepozornego Escorta, Block wyciśnie siódme poty i będziemy mogli oglądać niezwykłe widowisko.
Nieoficjalnie mówi się, że Gymkhana 8 będzie ostatnim show z udziałem Blocka. Miejmy jednak nadzieję, że to tylko plotki. Film ma pojawić się w przyszłym roku.
Komentarze
~It is not my first time to pay a visit this w, 2019-02-02 06:21:08
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?