[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowe Audi A1 Sportback - w duchu sportowych legend

Audi A1 pojawiło się na rynku w 2010 roku jako całkiem nowy model. Teraz producent wprowadza drugą generację, odwołując się przy tym do legend marki, jak Audi Sport Quattro i Ur-quattro. My już widzieliśmy nowe A1 Sportback na żywo i sporo o nim wiemy.

Audi A1 Audi A1

Druga generacja Audi A1 nadchodzi po ośmiu długich latach. Samochód, ze swoją wyrazistą stylistyką, nie przypomina swojego poprzednika. Co więcej, nie przypomina żadnego innego modelu Audi!

W kwestii wyglądu zewnętrznego, wiele jest tu ostrych linii i kanciastych przetłoczeń. Zarówno przednie, jak i tylne reflektory, mają kształt niespotykany dotąd w innych samochodach Audi. Ten sam, choć lekko zmodyfikowany, jest jedynie sześciokątny, potężny grill - od wielu lat znak rozpoznawczy marki.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A1 Audi A1

Nadwozia jest nieco dłuższe i szersze, niż w poprzedniku. Ma teraz 4,03 metra długości, 1,74 metra szerokości i zaledwie 1,41 metra wysokości. Dzięki krótkim zwisom i szerokiemu rozstawowi kół, nowe A1 Sportback wygląda bardzo dynamicznie.

Efekt ten wzmacnia dodatkowo agresywny przedni zderzak, poszerzające optycznie przód i tył LED-owe światła w kształcie rozchodzących się na boki strzałek, czy mocno pochylony tylny słupek.

REKLAMA

Audi A1 Audi A1

Ciekawym nawiązaniem do legendy sprzed lat - rajdowej ikony z 1984 roku, Audi Sport Quattro - są trzy wąskie otwory między maską a grillem. Dodaje to A1 Sportbackowi charakteru. Pytanie tylko, czy użycie tych elementów w - bądź co bądź - miejskim samochodzie, nie jest rozmienianiem legendy na drobne? Oceńcie sami.

W wersji S line pojawi się kilka dodatkowych smaczków, jak choćby większe wloty powietrza, dodatkowe listwy progowe czy większy tylny spoiler. Mocny silnik dodatkowo rozpoznać można będzie po podwójnej końcówce wydechu.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A1 Audi A1

W momencie debiutu pojawi się też specjalna wersja Edition, która wyróżniać się będzie 18-calowymi felgami w kolorze brązowym, białym lub czarnym, przyciemnionymi światłami oraz czarnym logo na grillu i z tyłu pojazdu.

Jeśli chodzi o wnętrze, tu ma być równie "sportowo", jak na zewnątrz. Projektanci przenieśli tu sporo kanciastych, wyrazistych kształtów. Uwagę zwracają nietypowe kratki nawiewów - dwie "przytulone" do zestawu zegarów (czy raczej wirtualnych zegarów), a pozostałe rozciągnięte na całej szerokości prawej strony, przed pasażerem.

REKLAMA

Audi A1 Pierwsze spotkanie z nowym Audi A1 już za nami - kilka tygodni temu mogliśmy przyjrzeć się nowemu modelowi z bliska

Sportowy charakter podkreśla też umieszczenie kierowcy w centrum. W jego stronę zwrócona jest konsola środkowa czy opcjonalny wyświetlacz MMI touch - nachylone pod kątem 13 stopni.

Już w wersji podstawowej, standardowo na pokładzie znajduje się w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza z 10,25-calowym wyświetlaczem wysokiej rozdzielczości oraz wielofunkcyjna kierownica. Audi virtual cockpit dostępny będzie opcjonalnie.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A1 Audi A1

Jeśli chodzi o przestrzeń, ma jej być więcej niż w poprzedniku. Nawet bagażnik urósł o imponujące 65 litrów, do wielkości 335 litrów. Złożenie oparć daje natomiast 1090 litrów przestrzeni.

Do napędu Audi A1 Sportback posłużą jednostki TFSI o mocy od 95 KM do aż 200 KM. Od trzycylindrowych silników o pojemności 1 litra, aż po topowe jednostki czterocylindrowe o pojemności 1,5 i 2,0 litrów. Poza silnikiem oznaczonym jako 40 TFSI, z którym standardowo współpracuje sześciobiegowa przekładnia automatyczna S tronic, producent oferuje manualną skrzynię biegów lub dwusprzęgłową, siedmiobiegową, automatyczną skrzynię S tronic.

REKLAMA

Audi A1 Pierwsze spotkanie z nowym Audi A1 już za nami - kilka tygodni temu mogliśmy przyjrzeć się nowemu modelowi z bliska

Kilka tygodni temu mieliśmy okazję na żywo zobaczyć nowe Audi A1 - jakie sprawia wrażenie?

Samochód wygląda świetnie. Szczególnie w wersji S line, w której zderzaki są bardziej wydęte, krawędzie karoserii jeszcze ostrzejsze, na progach zamontowano nowe listwy, a wlot powietrza pod maską przedzielono na trzy części tak, jak w Audi Sport Quattro. Wersji standardowej Audi nie zaprezentowało, ale spodziewamy się, że jej wygląd będzie nieznacznie tylko mniej efektowny.

Świetne wrażenie robią nowe obręcze kół, szczególnie te w największym rozmiarze, które idealnie wpasowują się we wnęki kół oraz mocno zarysowane nadkola, niemal tak wyraźne jak w samochodach z rodziny RS - Audi A1 wygląda drapieżnie tak, jakby nie był jedynie wersją stylistyczną S line, a co najmniej "pełnoprawnym" modelem S. Ale debiut Audi S1 dopiero przed nami. Na razie musi wystarczyć topowa wersja z silnikiem od VW Poli GTI - 2-litrowa jednostka benzynowa rozwija 200 KM! I tylko ta wersja będzie miała podwójną końcówkę wydechu.

Wnętrze stylizowane jest odważnie, kierowca czuje się otoczony przez skierowany w jego stronę kokpit, a pasażerów z tyłu nie przytłacza ciasnota, bo dwie osoby maja tam wystarczająco dużo miejsca. Nawet nad głową jest wystarczająca ilość przestrzeni, co nie jest cechą typową dla samochodów miejskich. Jakość wykonania? Na pierwszy rzut oka dość solidna, ale jakości materiałów mamy nadzieję jeszcze się przyjrzeć w najbliższym czasie, bo w studyjnym oświetleniu tworzywa prezentowały się aż za ładnie.

Więcej o nowym Audi A1 przeczytacie w nadchodzącym wydaniu magazynu "auto motor i sport".

Kacper Mucha

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 80 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij