REKLAMA

Nowe Audi A7 Sportback

Druga generacja Audi A7 Sportback ujrzała światło dzienne niedługo po nowym Audi A8. Oba modele są prawdziwymi technologicznymi kombajnami.

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Nowe Audi A7 Sportback zachowało sylwetkę poprzednika. I choć stylistycznie samochód jest zbliżony do pierwszej generacji, a zmian jest pozornie niewiele, to jednak gołym okiem widać, że to zupełnie nowy projekt.

Całość jest bardziej wyrazista, ma wiele mocnych, dynamicznych przetłoczeń, a uwagę zwracają reflektory w technologii LED-owej lub opcjonalnie laserowej oraz tylne światła połączone listwą, podobnie jak w A8.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Nie można się oprzeć wrażeniu, że "pływający" design tylnych lamp nie do końca pasuje do prostej i surowej stylistyki Audi. Lepiej wyglądałyby zupełnie proste klosze, ale to kwestia gustu.

Pod unoszoną tylną klapą, w której znajduje się wbudowany spoiler, otwierający się przy prędkości 120 km/h, mieści się całkiem sporo, bo 535 litrów bagażu. Z kolei na tylnej kanapie zasiądą wygodnie dwie osoby, a opcjonalnie można zamówić wersję 2+1 dla trzech pasażerów.

REKLAMA

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Jak na technologicznego bliźniaka flagowego A8 przystało, A7 Sportback wręcz nafaszerowany jest najnowszymi osiągnięciami inżynierów z Ingolstadt. W kabinie w oczy rzucają się sporych rozmiarów ekrany, które zastępują większość przycisków i pokręteł.

Poza standardowym już w tej klasie aut 12-calowym ekranem w miejscu tradycyjnych zegarów, na konsoli środkowej w elegancki sposób umieszczono dwa kolejne dotykowe monitory. Górny ma 10,1 cala, a dolny 8,6 cala przekątnej. Nie można zapomnieć o wyświetlaczu head-up, który na przedniej szybie prezentuje najważniejsze dla kierowcy informacje.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Co pod maską nowego A7 Sportback? Tu znajdziemy silniki V6 o pojemności trzech litrów, wyposażone w tzw. miękki układ hybrydowy (mild hybrid) znany już choćby z modelu A8. Pozwala to na obniżenie zużycia paliwa do 0,7 l/100 km.

Uzyskano to m.in. poprzez opcję żeglowania z odłączonym silnikiem przy prędkościach od 55 do 160 km/h, a także rozszerzeniu działania systemu start-stop, który wyłącza silnik już przy 22 km/h, a wykrywając ruch samochodu z przodu, natychmiast uruchamia go ponownie.

REKLAMA

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Wracając do silników. W momencie debiutu pod maskę trafi 3-litrowe V6 TFSI, dysponujące mocą 340 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przy współpracy z szybką 7-stopniową skrzynią S-tronic pozwoli to na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy. W późniejszym czasie do oferty dołączą jednostki czterocylindrowe, w tym diesle.

Szeroki jest wybór opcji związanych z zawieszeniem. To dostępne jest w opcji standardowej, obniżonej o 1 cm, regulowane elektronicznie oraz pneumatyczne z opcja samopoziomowania.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Oprócz napędu quattro dostępny jest dynamiczny układ kierowniczy z systemem czterech kół skrętnych. Przy prędkości powyżej 60 km/h tylne koła skręcają się nieznacznie - do 5 st. - w kierunku zgodnym z kierunkiem skrętu kół przednich, a przy mniejszym prędkościach przeciwnie - zwiększając zwrotność.

Nie mogło zabraknąć w nowym A7 Sportback systemów jazdy półautonomicznej, jak choćby "samodzielne" parkowanie w garażu lub na parkingu oraz wyjazd z tego miejsca czy wspomaganie jazdy w korku i na autostradzie.

REKLAMA

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Sprzedaż nowego Audi A7 Sportback rozpocznie się na początku przyszłego roku. Polskie ceny poznamy nieco później, bliżej daty premiery. W Niemczech bazowa cena to 67 800 euro.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA