[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowe Audi Q3 – premiera drugiej generacji

Audi Q3 długo czekało na następcę. Po siedmiu latach nadszedł i jest pod każdym względem lepszy. Auto urosło, oferując więcej miejsca dla pasażerów, a do tego wygląda bardzo dobrze. Co wiemy o nowym Q3?

Audi Q3 2018 Audi Q3 2018

Siedem lat oczekiwania na premierę nowej generacji, zwłaszcza w tak konkurencyjnym segmencie, to naprawdę dużo. O tym, jak ustępujące Audi Q3 było leciwe, niech świadczy fakt, że powstało na platformie, na której oparto Volkswagena Golfa V, Skodę Octavię II czy Seata Alteę. Modele, których już od dobrych paru lat nie ma na rynku.

Nadwozie

Nowe Audi Q3 powstało oczywiście na płycie podłogowej MQB, co sprawiło, że samochód urósł. Przy długości 4485 mm jest dłuższe od poprzednika o 97 mm. Szerokość zwiększyła się
o 18 mm i wynosi 1849 mm. Równocześnie, mając 1585 mm wysokości, jest o 5 mm niższe niż pierwsza generacja Q3. Również rozstaw osi, wydłużony o 78 mm, ma teraz 2681 mm.

Więcej miejsca dla pasażerów nie oznacza przy tym rezygnacji z pojemnego bagażnika. Możliwość przesuwania tylnej kanapy o 15 cm pozwala regulować przestrzeń bagażową – od 530 do aż 675 litrów. Po złożeniu oparć rośnie ona z kolei do 1525 litrów.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q3 2018 Audi Q3 2018

Design

Nowe Audi Q3 ma wyraźnie bardziej sportowy charakter niż jego poprzednik, a muskularne przetłoczenia na błotnikach sprawiają, że auto wygląda na większe i potężniejsze, niż jest w rzeczywistości.

W oczy rzuca się pokaźnych rozmiarów grill z pionowymi żebrami i wąskie, klinowate reflektory. Audi dostarcza je w trzech wersjach, każda z nich to reflektory diodowe. Na szczycie oferty znajdują się reflektory diodowe Matrix.

REKLAMA

Audi Q3 2018 Audi Q3 2018

Wnętrze

W kabinie mamy kontynuację stylistyki nadwozia, z odważnie skrojoną deską rozdzielczą, na której nie brakuje ostrych linii i mocnych akcentów. Nabywcy Q3 mogą wybrać jeden
z trzech wariantów – wersję podstawową, Audi design selection i pakiet wewnętrzny S line.

Audi zrezygnowało z zegarów analogowych. Już ze standardowym wyposażeniem w radio MMI, dostępna jest cyfrowa tablica rozdzielcza o przekątnej 10,25 cala, którą kierowca obsługuje przy pomocy wielofunkcyjnej kierownicy. Nie jest to jednak słynny wirtualny kokpit. Ten – o przekątnej 12,3 cala - można mieć za dodatkową dopłatą.

Wraz z wyższym pakietem MMI plus, pośrodku tablicy rozdzielczej znajdzie się wyświetlacz dotykowy MMI touch o przekątnej 8,8 cala. W przypadku najwyższej wersji wyposażenia w nawigację MMI Navigation plus, wyświetlacz dotykowy ma przekątną 10,1 cala.

Audi Q3 z nawigacją MMI Navigation plus wyposażony jest dodatkowo w nowe sterowanie głosowe wykorzystujące język potoczny. Rozumie sformułowania wypowiadane swobodną składnią. W razie potrzeby system stawia pytania, pozwala na korekty, oferuje możliwości wyboru i akceptuje, gdy wchodzi się mu w słowo.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q3 2018 Audi Q3 2018

Infotainment i Audi connect

Nowe Audi Q3 jest centrum usług informatycznych. Nawigacja MMI Navigation plus rozpoznaje preferencje kierowcy na podstawie wcześniej przejechanych tras, sugerując później wybór optymalnego ich przebiegu.

Z kolei do gamy usług Audi connect należą m.in.:

  • informacje o ruchu drogowym online,
  • szukanie użytecznych miejsc,
  • informacje o parkingach,

informacje o stacjach benzynowych pojawiające się bezpośrednio na mapie nawigacji, w razie potrzeby także z dynamicznymi informacjami dodatkowymi, takimi jak ceny i dostępność.

Nowe Q3 wykorzystuje jeszcze dodatkowo tzw. inteligencję rozproszoną floty Audi, w której odpowiednio wyposażone pojazdy przekazują informację o parkingach czy zagrożeniach na drodze.

REKLAMA

Audi Q3 2018 Audi Q3 2018

Zawieszenie

Inżynierowie utrzymali sportowy charakter poprzedniego modelu, dodając nieco komfortu. W przypadku opcjonalnego zawieszenia z systemem kontroli tłumienia, czujniki mierzą ruchy wszystkich czterech kół oraz przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne. Charakterystyka pracy amortyzatorów jest tu dopasowywana do warunków nawierzchni i do sytuacji na drodze.

Alternatywą jest zawieszenie sportowe – z bardziej sztywną regulacją sprężyn i amortyzatorów oraz progresywnym układem kierowniczym. Wraz z rosnącym kątem skrętu kierownicy jego przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie.

W opcji dostępny jest system Audi drive select. Ma on sześć trybów: auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency i individual.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q3 2018 Audi Q3 2018

Silniki

W nowym Audi Q3 nie zabraknie diesli. Na początek Audi będzie dostarczać nowe Q3 z czterema silnikami do wyboru: trzema jednostkami TFSI i jedną jednostką TDI. Zakres ich mocy sięga od 150 KM do 230 KM. Wszystkie cztery to silniki czterocylindrowe z wtryskiem bezpośrednim, turbodoładowaniem i filtrem cząstek stałych.

Bazowa jednostka napędowa 35 TFSI to silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, mocy 150 KM
i momencie obrotowym 250 Nm, z opcją odłączania dwóch cylindrów. Na początek z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic, a od jesieni pojawi się sześciobiegowa skrzynia manualna.

REKLAMA

Audi Q3 2018 Audi Q3 2018

Dwulitrowy silnik benzynowy w Audi Q3 40 TFSI ma moc 190 KM i generuje maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Jego mocniejsza wersja – Audi Q3 45 TFSI, dysponuje mocą 230 KM i momentem obrotowym 350 Nm. Oba silniki współpracują standardowo z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S tronic i stałym napędem na cztery koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym.

W przypadku silników Diesla mamy tu dwulitrową jednostkę 35 TDI o mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 Nm, na początek z manualną skrzynią biegów i napędem quattro. Nieco później pojawi się automat S tronic z napędem na przednią oś. Po wejściu modelu na rynek oferta wzbogaci się jeszcze o jednostkę 2.0 TDI o mocy 190 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q3 2018 Audi Q3 2018

Nowe Audi Q3 zjeżdża z taśmy w węgierskich zakładach Audi w Gyor, w przeciwieństwie do produkowanego w Hiszpanii obecnego modelu. Samochód pojawi się w sprzedaży jesienią tego roku.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 127 700 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij