To już piąta generacja wyścigowego R18. W najnowszym modelu dopracowano aerodynamikę, obniżono masę i podwojono ilość energii generowanej przez napęd hybrydowy. Duże wloty powietrza w przednich wnękach kół zmniejszają opór powietrza, a jednocześnie pozwala na zamontowanie nowych reflektorów. Te są połączeniem LED-ów oraz laserowych świateł Audi. Zmodyfikowano też przepływ powietrza z boku auta oraz na nowo zaprojektowano sposób chłodzenia silnika i układu hybrydowego.
Aerodynamika jest istotna, ale to co najważniejsze siedzi pod maską. Tutaj mamy sześciolitrowego diesla V6 o mocy 558 KM oraz silnik elektryczny o mocy aż 272 KM. Mimo podwojonej mocy motoru elektrycznego, auto ma najmniejszy dopuszczalny ciężar, zaledwie 870 kg.
Przykład Audi dobitnie pokazuje, że bardzo cenne są doświadczenia zdobyte w motorsporcie. Od pierwszego wyścigowego Audi z 1980 roku marka przenosi rozwiązania techniczne z aut wyczynowych do pojazdów produkcji seryjnej. Począwszy od napędu quattro, przez bezpośredni wtrysk TFSI, kolejny stopień rozwoju napędu TDI, aż po innowacyjne diodowe światła Matrix i światła laserowe Audi Laserlight - to wszystko miało swój zalążek właśnie w sporcie motorowym.