Nowe Audi R18 e-tron quattro: Wyścigowy diesel

Nowe Audi R18 e-tron quattro jest jeszcze bardziej wydajne, oszczędne i oczywiście szybsze. Oto nowa broń producenta z Ingolstadt do walki na torach wyścigowych.

Nowe Audi R18 e-tron quattro
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 91 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

To już piąta generacja wyścigowego R18. W najnowszym modelu dopracowano aerodynamikę, obniżono masę i podwojono ilość energii generowanej przez napęd hybrydowy. Duże wloty powietrza w przednich wnękach kół zmniejszają opór powietrza, a jednocześnie pozwala na zamontowanie nowych reflektorów. Te są połączeniem LED-ów oraz laserowych świateł Audi. Zmodyfikowano też przepływ powietrza z boku auta oraz na nowo zaprojektowano sposób chłodzenia silnika i układu hybrydowego.

Aerodynamika jest istotna, ale to co najważniejsze siedzi pod maską. Tutaj mamy sześciolitrowego diesla V6 o mocy 558 KM oraz silnik elektryczny o mocy aż 272 KM. Mimo podwojonej mocy motoru elektrycznego, auto ma najmniejszy dopuszczalny ciężar, zaledwie 870 kg.

Przykład Audi dobitnie pokazuje, że bardzo cenne są doświadczenia zdobyte w motorsporcie. Od pierwszego wyścigowego Audi z 1980 roku marka przenosi rozwiązania techniczne z aut wyczynowych do pojazdów produkcji seryjnej. Począwszy od napędu quattro, przez bezpośredni wtrysk TFSI, kolejny stopień rozwoju napędu TDI, aż po innowacyjne diodowe światła Matrix i światła laserowe Audi Laserlight - to wszystko miało swój zalążek właśnie w sporcie motorowym.

Zobacz również:
REKLAMA