Obok nowego Audi Q7, koncern z Ingolstadt zaprezentował też gorącą odmianę Audi A3 Sportback, czyli RS 3.
Nadwozie wykonano z hartowanej, wzmocnionej stali, a maskę z aluminium. Pozycja jednostki napędowej i położenie sprzęgła wielopłytkowego i akumulatora przed lub ew. za tylną osią, daje bardzo dobry rozkład masy. Wszystko to ukłon dla osiągów, prowadzenia i masy. Auto waży 1520 kg, to o 55 kg mniej niż poprzednik. Każdy koń mechaniczny dźwiga tutaj tylko 4,14 kg.
Główne skrzypce gra tutaj silnik. Motor 2.5 TFSI o mocy 367 KM i 465 Nm przekazuje moc na cztery koła, za pomocą 7-biegowej ultraszybkiej skrzyni S-tronic. Setkę RS-trójka załatwia w 4,3 sekundy. Nikt w klasie nie potrafi tego lepiej. Oczywiście nawet takiego sportowca obowiązują normy emisji spalin, więc Audi RS 3 Sportback spełnia normę Euro 6. Ma przy tym palić średnio 8 litrów na setkę.
Prędkość maksymalna, jak prawie we wszystkich mocnych autach, została ograniczona do 250 km/h, ale za dopłatą można ją przesunąć do 280 km/h.

Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona o rozstawie kół 1559 mm. Wyposażono je w specjalnie zaprojektowane, bardzo wytrzymałe, aluminiowe łożyska. Wspomaganie kierownicy jest elektromechaniczne.
Tylna oś to czterowahaczowa konstrukcja z wahaczami z wytrzymałej stali. Dzięki sztywnemu zawieszeniu RS, cała "buda" jest umieszczona o 25 mm niżej niż w zwykłym Audi A3 Sportback.
Opcjonalnie można zamówić elektromagnetyczne zawieszenie Audi magnetic ride. Wówczas kierowca może wybierać pomiędzy trybami jazdy: comfort, auto, dynamic, efficiency lub individual.
Standardowo Audi jest wyposażone w stalowe tarcze o średni 370 mm z przodu i 310 mm z tyłu. Na życzenie dostępne są też ceramiczne dyski z przodu, również o średnicy 370 mm. Tego konkurencja nie ma. Jeszcze.
Po raz pierwszy w kompaktach dostępne będą kubły ze zintegrowanymi bocznymi poduszkami i konstrukcją z karbonu. Są one o siedem kilogramów lżejsze niż standardowe siedzenia sportowe.
Topowy model serii A3 może być też wyposażony w wiele systemów infotainment i wsparcia kierowcy, aż po rozbudowaną wersję z nawigacją MMI Navigation plus z ekranem dotykowym.
Audi RS 3 Sportback trafi na rynek latem 2015 roku.