Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowe Audi RS 5 Sportback

Na salonie samochodowym w Nowym Jorku Audi zaprezentowało po raz pierwszy w historii model RS 5 Sportback. Moc 444 koni mechanicznych sprawia, że z auta nie chce się wysiadać.

Audi RS5 Sportback Audi RS5 Sportback

Audi Sport wprowadza na rynek pięciodrzwiowy, rasowy model Audi RS 5 Sportback, który debiutuje właśnie podczas New York International Auto Show. Auto łączy w sobie dynamiczną stylistykę i świetne osiągi, będąc jednocześnie praktycznym autem na co dzień.

Stylistyka zewnętrzna nowego Audi RS 5 Sportback to połączenie dynamicznych, agresywnych linii z "napiętymi" powierzchniami. Zwiększony rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, wypukła maska silnika (tzw. power dome), podkreślają sportowy charakter modelu. Najbardziej rzucają się w oczy blistry quattro, uwypuklające poszerzone o 15 milimetrów nadkola.

Przód Audi RS 5 Sportback to szeroka i płaska osłona chłodnicy Singleframe, masywne wloty powietrza z kratownicą o charakterystycznej dla modeli typu RS strukturze plastra miodu oraz przedni, wykonany z matowego aluminium spojler z napisem quattro.

Audi RS5 Sportback Audi RS5 Sportback

Obok reflektorów zauważyć można dodatkowe, błyszczące czernią elementy stylistyczne. Dzięki nim, nowe RS 5 Sportback sprawia wrażenie jeszcze szerszego. Sportowy wygląd tyłu to zasługa dyfuzora, charakterystycznego dla modeli RS, układu wydechowego RS z owalnymi końcówkami rur wydechowych oraz spojlera zamontowanego na klapie bagażnika. Standardowo, model RS 5 Sportback jeździ na kołach 19-calowych, a felgi 20-calowe są dostępne w opcji.

Do napędu Audi RS 5 Sportback służy silnik 2.9 TFSI V6 biturbo. Jego moc wynosi 444 KM. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest w szerokim przedziale - od 1900 do 5000 obr./min. Od 0 do 96 km/h Audi RS 5 Sportback przyspiesza w 3,9 sekundy i rozpędza się dalej do prędkości maksymalnej 280 km/h.

Audi RS5 Sportback Audi RS5 Sportback

Każda z dwóch turbosprężarek silnika 2.9 TFSI jest przyporządkowana jednemu rzędowi cylindrów i wytwarza ciśnienie ładowania do 1,5 bara. Podobnie jak we wszystkich nowych silnikach Audi V6 i V8, sprężarki są zamontowane pomiędzy rozwidlonymi pod kątem 90 st. rzędami cylindrów.

Sportowo zestrojona ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami przełączania biegów, przenosi moment obrotowy z silnika 2.9 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Dyferencjał asymetrycznie, w stosunku 40:60, rozdziela siły napędowe między osiami.

Audi RS5 Sportback Audi RS5 Sportback

Gdy dochodzi do poślizgu koła jednej z osi, większa część momentu obrotowego błyskawicznie przenoszona jest na drugą oś – do 85 procent momentu może trafić na oś przednią, a do 70 procent na oś tylną. Tak wysokie wartości blokowania pozwalają na dokładnie zdefiniowany rozkład momentu obrotowego i precyzyjną współpracę z układem kierowniczym. Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy, odpowiednio do sytuacji rozdziela moment między kołami osi tylnej.

Pięciowahaczowe zawieszenie, montowane zarówno przy przedniej, jak i przy tylnej osi, zapewnia komfort bez utraty sportowych właściwości. Standardowe, sportowe podwozie RS sprawia, że model RS 5 Sportback jest zawieszony o siedem milimetrów niżej niż Audi S5 Sportback.

Audi RS5 Sportback Audi RS5 Sportback

Alternatywnie, Audi Sport oferuje zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami i dynamicznym, zestrojonym specjalnie na potrzeby aut typu RS układem kierowniczym. Za pośrednictwem standardowego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może kształtować swoje wrażenia z jazdy w trybie indywidualnym, dynamicznym lub komfortowym.

Wnętrze nowego Audi RS 5 Sportback utrzymane jest w czerni i oferuje miejsce dla pięciu osób. 480-litrowy bagażnik ma kształt prostopadłościanu, a wejście do niego ma dokładnie metr szerokości. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do 1300 l. Oparcie tylnej kanapy standardowo podzielone jest w stosunku 40:20:40.

Audi RS5 Sportback Audi RS5 Sportback

Dodatkowy ekran RS wyświetlający się w Audi virtual cockpit informuje o ciśnieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu. W trybie jazdy manualnej, po osiągnięciu granicznej liczby obrotów, wizualny sygnał informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu na wyższy.

Głównymi atrakcjami pakietu stylistycznego RS są czerwone, kontrastowe szwy na kierownicy i na dźwigni zmiany biegów, oparcia kolan z tkaniny Alcantara, pasy bezpieczeństwa z czerwonymi brzegami oraz dywaniki z logo RS. Ekskluzywnym kolorem lakieru oferowanym przez Audi Sport dla modelu RS 5 Sportback, jest zieleń Sonoma z efektem metalicznym.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 80 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij