[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Nowe Audi TT bez dachu

Do odmiany coupe dołącza wersja kabrio. Na rynek wjeżdża Audi TT Roadster i sportowe TTS Roadster. Premiera w Paryżu.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 93 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowe Audi TT Roadster stylistyką mocno nawiązuje do swojego poprzednika. Proporcje nadwozia i charakterystyczne relingi za zagłówkami od razu przywołują na myśl poprzednie TT. I dobrze bo tam gdzie pozostałe modele Audi wyglądają niemal identycznie, tam TT mocno wyróżnia się wśród tłumu.

Wewnątrz analogowe zegary zastąpiono cyfrowym wyświetlaczem "virtual cockpit", nowa jest także kierownica i zmodyfikowany moduł MMI. Praktycznie całkowicie zrezygnowano z tradycyjnych przycisków - w kabinie TT jest ich tylko 6.

REKLAMA

Nowe Audi TT Roadster zmalało. Jest o 21 mm (4177 mm) krótsze, o 10 mm węższe (1832 mm) i 3 mm (1355 mm) niższe niż poprzedni. Zwiększył się natomiast o 37 mm (2505 mm) rozstaw osi, skracając tym samym zwisy nadwozia.

Standardowo "tetetka" jest wyposażona w zwykłe ksenony, a wkrótce będą dostępne, w pełni LED-owe, światła Matrix LED. W tej opcji Audi dorzuca także opatentowane kierunkowskazy, które świecą dynamicznie, zapalają się od środka do zewnętrznej strony reflektora.

Dach w Audi TT jest materiałowy, a cała konstrukcja, którą wykonano z magnezu, aluminium, stali i tworzyw sztucznych, waży jedynie 39 kg. To o 3 kg mniej niż w poprzednim modelu. Przez to, że dach jest tak lekki złożenie trwa tylko 10 s i można to robić do prędkości 50 km/h. Co ciekawe, po złożeniu nie zmniejsza się bagażnik. Dach chowa się do aluminiowej skrzyni, a w bagażniku zawsze mamy do dyspozycji 280 litrów.

Pod maską Audi TT Roadster pracuje jeden z dwóch motorów. Diesel ma mocy 184 KM, a benzynowy 2.0 TFSI ma ich 230. Ten sam silnik benzynowy pracuje także w sportowym TTS, ale tam rozwija moc aż 310 KM. W TTS zainstalowano także ruchome klapy w układzie wydechowym, dzięki którym silnik ryczy na sportowo. W połączeniu ze sportową skrzynią S-tronic Audi TTS przyspiesza 0-100 km/h w niecałe 5 sekund.

Od zwykłego TT, sportowa wersja różni się zderzakami, większymi kołami i masywnymi hamulcami. Z tyłu, standardowo dla sportowych Audi, zamontowano cztery końcówki układu wydechowego.

Premiera Audi TT i TTS Roadster odbędzie się na zbliżającym się salonie paryskim.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA