Pierwsza generacja silnika 1.0 VVT jest produkowana w Wałbrzychu od 2005 roku, wraz z wyjściem na rynek modelu Aygo. Toyota chwali się, iż nowy silnik dla ich malucha okaże się jeszcze bardziej atakcyjny dla potencjalnego klienta, co pozwoli zwiekszyć konkurencyjność na rynku aut miejskich. Jakie są ku temu przesłanki?
Wersja silnika „ECO" zużywa ponoć 3.8 l/100 km w cyklu mieszanym i emituje 88g dwutlenku węgla na kilometr. Japoński producent argumentuje takie wyniki licznymi modernizacjami- zwiększenie współczynnika kompresji do 11.5, zoptymalizowanie rozrządu, zastosowanie układu recyrkulacji spalin (EGR) oraz głowicy ze zintegrowanym kolektorem wydechowym. Toyota nie ukrwa również, że priorytetem dla odmłodzonego 1.0 VVT jest osiągnięcie sukcesu poprzednika, który cztery lata z rzędu zdobył tytuł „Silnika Roku" (Engine of the Year).
Począwszy od 17 kwietnia nowa jednostka napędowa jest dostarczana do Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech – producenta znanych trojaczków: Toyoty Aygo, Citroena C1 i Peugeota 108. Wraz z 23 lipca silnik trafi również pod maskę modelu Yaris.