Nowe BMW M2 – premiera. Duża moc, napęd na tył i ten wygląd

BMW M2 wchodzi do gry z mocnym przytupem, bo wygląda jak nigdy wcześniej, ma więcej mocy niż poprzednie M2 CS i z napędem na tył przyspiesza do setki w mgnieniu oka. Oto nowe, kanciaste M2.

BMW M2 2023 fot. materiały prasowe
BMW M2 2023
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowe BMW M2 w liczbach – silnik, moc, moment, osiągi

Jak opowiedzieć o nowym BMW M2 w telegraficznym skrócie? Niech przemówią liczby. Silnik ma 6 cylindrów i pojemność 3 litrów – to ta sama, lekko tylko zmodyfikowana jednostka, co w BMW M3 i BMW M4. Moc maksymalna dostępna jest przy 6250 obr./min, a jej wartość sięga 460 KM – to więcej niż miał poprzednik, nawet w topowej wersji M2 CS (450 KM). Idźmy dalej. Moment obrotowy to maksymalnie 550 Nm, w szerokim zakresie od 2650 do 5870 obr./min. Tak w ogóle, to silnik kręci się aż do 7200 obr./min.

To nie koniec interesujących cyferek. Standardem w nowym BMW M2 jest automatyczna skrzynia M Steptronic o 8 przełożeniach, zaś opcjonalnie wybrać można 6-biegową przekładnię ręczną. Z tą pierwszą sprint do setki trwa zaledwie 4,1 sekundy – znów poprawa w stosunku do czasu 4,2 s oferowanego przez poprzednie M2 CS, zaś z przekładnią manualną jest to wciąż zawrotne 4,3 sekundy. Dodajmy jeszcze, że 200 km/h pojawia się na liczniku po, odpowiednio, 13,5 s lub 14,3 s od startu. A jak z prędkością maksymalną? Naturalnie, jest ona zablokowana elektronicznie na wartości 250 km/h, ale jeśli klient bardzo chce, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podnieść ją do 285 km/h za pomocą dopłaty do pakietu M Driver.

BMW M2 2023fot. materiały prasowe
BMW M2 2023

Jeśli mało wam liczb, informacja prasowa podaje jeszcze, iż rozstaw osi nowego BMW M2 jest krótszy o 110 mm, a długość pojazdu mniejsza o 214 mm niż w modelach BMW M4 Coupe, a jednocześnie szerokość i rozstaw kół są znacznie większe niż w nowym BMW serii 2 Coupe. Wybierając natomiast opcję karbonowego dachu M, zmniejszymy masę samochodu o około 6 kg. Pozostając przy temacie odchudzania, dodajmy że standardowo kierowca i pasażer siedzą w sportowych fotelach z tapicerką z Sensateku i Alcantary, ale alternatywnie dostępne są fotele sportowe M ze zintegrowanymi zagłówkami i perforowaną tapicerką ze skóry Vernasca i Sensateku. Co więcej, karbonowe fotele kubełkowe M, dostępne również jako opcja, mają karbonowe elementy konstrukcyjne w siedzisku i oparciu, a także otwory w obszarze podparć bocznych i pod zagłówkiem. A gdzie te liczby? Już podajemy. Fotele te zmniejszają masę pojazdu o około 10,8 kg. Niewiele, ale zawsze.

BMW M2 2023fot. materiały prasowe
BMW M2 2023

Nowe BMW M2 – kontrowersyjny wygląd

BMW w ostatnich latach przyzwyczaiło nas do szokowania stylistyką swoich kolejnych modeli. Wystarczy przypomnieć przykłady z ostatnich lat, kiedy potężny grill modeli M3 i M4 stał się bohaterem memów, a kolejne elektryczne SUV-y jak iX czy najnowszy XM podsycają tylko ten trend do strojenia sobie żartów ze stylistów marki. Tymczasem w BMW M2 mamy do czynienia z jeszcze innym podejściem.

BMW M2 2023fot. materiały prasowe
BMW M2 2023

Auto jest bowiem bardzo kanciaste, a nerki nie tyle są duże, bo nie są – jak na dzisiejsze standardy BMW – za to nie mają obramowania i mają bardziej geometryczny kształt. Wrażenie „kanciastości” potęgują kwadratowe wloty powietrza po bokach zderzaka oraz ostre przetłoczenia z tyłu. Nawet otwory na dwie podwójne końcówki wydechu nie są zaokrąglone, a idealnie prostokątne. Wszystko to, jakkolwiek na pierwszy rzut oka budzi duże emocje, jest bardzo spójne i przywodzi na myśl BMW 1M, a sięgając dalej, poczuć można ducha BMW M3 E30.

BMW M2 2023fot. materiały prasowe
BMW M2 2023

 

Nowe BMW M2 – drapieżna maszyna na tor

BMW M2 zostało zaprojektowane pod kątem prawdziwie wyczynowej jazdy, kiedy tylko kierowca zapragnie zjechać z drogi publicznej na tor. Napęd na tylne koła, system M Traction Control oraz aktywny mechanizm różnicowy M zapewniają wzorcową wręcz zwinność, precyzję i radość z jazdy. Nie możemy się doczekać, kiedy przyjdzie nam wypróbować wszystkie te wynalazki speców z BMW M GmbH na własnej skórze.

BMW M2 2023fot. materiały prasowe
BMW M2 2023

Póki co możemy dodać, że aktywny mechanizm różnicowy M na tylnej osi, będący wyposażeniem standardowym BMW M2, pozwala uzyskać płynną, adaptacyjną blokadę aż do 100 procent. To przydatne na co dzień, na nawierzchniach o różnych przyczepnościach na prawym i lewym kole tylnej osi – przykładowo w zimie na oblodzonej drodze, ale pozwala również na skuteczne przenoszenie napędu podczas dynamicznego przyspieszania w zakrętach. Przy tym kompaktowe wymiary, krótki rozstaw osi i niemal idealnie wyważony rozkład masy pomiędzy osiami, a także duża sztywność karoserii pozwalają na wyciśnięcie maksimum i igranie z prawami fizyki w intuicyjny sposób.

Światowy debiut rynkowy nowego BMW M2 będzie mieć miejsce w kwietniu 2023 roku. Samochód będzie produkowany wraz z nowym BMW serii 2 Coupe w zakładach BMW Group w San Luis Potosi w Meksyku. Ceny poznamy bliżej daty premiery.

 

Zobacz również:
REKLAMA