W ostatnim czasie było głośno o nowym BMW M5. Zapowiedzi, zdjęcia szpiegowskie, przecieki wszystko podsycało atmosferę przed oficjalną prezentacją. Wreszcie możemy poznać nową M5, co przynosi? Ogrom mocy! Z silnika V8 biturbo o pojemności 4,4 litra niemieccy inżynierowie wycisnęli 600 KM dostępnych pomiędzy 5600 a 6700 obrotów na minutę i do tego dołożyli 750 Nm momentu obrotowego.
Nowe BMW M5 - lżejsze, mocniejsze i szybsze
AMG i RS bójcie się bo nadjeżdża nowe BMW M5. Teraz będzie miało 600 KM i do „setki” rozpędzi się w zaledwie 3,4 sekundy.

REKLAMA
REKLAMA

Dzięki temu nowe wcielenie sportowej wersji „piątki” będzie się rozpędzać od 0 do 100 km/h w 3.4 sekundy i maksymalnie pojedzie 250 km/h. Jeśli jednak zdejmiemy ogranicznik prędkości wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na 305 km/h. Za zmianę biegów odpowiada nowa 8 stopniowa automatyczna skrzynia biegów M Steptronic. Do wyboru będą trzy tryby jazdy Efficient, Sport oraz Sport Plus.
-
WYDARZENIA
Import używanych samochodów najsłabszy od 9 lat
-
WYDARZENIA
Renault 5 Diamant z kierownicą z marmuru
-
WYDARZENIA
Najtańsze auta z rynku wtórnego. TOP 10 modeli do 12 tys. zł
-
WYDARZENIA
Mazda CX-60 z sześciocylindrowym dieslem. Znamy cenę
-
PORADY
Wyjazd samochodem na wakacje - jak się przygotować?
REKLAMA

Moc przekazywana jest na koła dzięki napędowi M xDrive z możliwością wyboru trybu 4WD, 4WD Sport i 2WD oraz opcją wyłączenia systemów wspomagających by móc cieszyć się dostępną mocą bez ingerencji elektroniki.
REKLAMA
REKLAMA

Z zewnątrz M5 wyróżniają drobne akcenty jak przeprojektowany przedni zderzak, dyfuzor i 4 końcówki układu wydechowego. W standardzie będzie wyposażona w 19 calowe felgi, jednak za dopłatą klienci mogą wybrać 20 calowe obręcze z naciągniętymi oponami Michelin Pilot Sport.
REKLAMA

We wnętrzu charakteru dodają nowe sportowe fotele oraz czerwone detale i elementy z włókna węglowego dostępne już w podstawowej wersji.
REKLAMA
REKLAMA

Dzięki kuracji odchudzającej składającej się z polimerów wzmacnianych włóknem węglowym, nowe BMW zrzuciło 90 kilogramów względem poprzedniego modelu i będzie ważyć 1850 kg. Dodatkowo wybierając opcjonalne węglowo-ceramiczne hamulce, waga spada o kolejne 23 kilogramy.
REKLAMA

Ceny nowego BMW M5 będą zaczynać się od około 504 tys. zł i będzie można zamawiać je już we wrześniu. Dodatkowo kupując model z serii First Edition, można stać się właścicielem jednego z 400 egzemplarzy limitowanej wersji charakteryzującej się czerwonym lakierem z palety BMW Individual - Frozen Dark Red Metallic widoczny na zdjęciach.
REKLAMA
REKLAMA

BMW M5 zadebiutuje we wrześniu na Frankfurt Motor Show, a pierwsze auta trafią do klientów na wiosnę 2018 roku.
REKLAMA

Dane Techniczne:
- Moc - 600 KM
- Moment Obrotowy - 750 Nm
- Waga - 1850 kg
- Przyspieszenie 0-100 km/h - 3,4 sekundy
- Prędkość maksymalna - 250 km/h (305 km/h bez ogranicznika prędkości)
REKLAMA