Jeden z przedstawicieli bawarskiego koncernu zdradził, ze prace nad nowym X5 są w toku, a samochód powstanie na płycie podłogowej CLAR, która została wykorzystana do budowy najnowszej generacji BMW Serii 7. Zasugerowano przy okazji, że skrócono cykl życiowy aktualnego modelu z powodu konieczności wprowadzenia na rynek nie tylko nowego X5, ale także X7.
Pierwsze przecieki na temat BMW X7 pojawiły się kilka tygodni temu. Projekt otrzymał już zielone światło i trafi na rynek po to by rywalizować w segmencie ultraluksusowych SUV-ów. Auto będzie dłuższe od mniejszego brata o prawie pół metra, a w kabinie pomieści nawet siedmiu dorosłych pasażerów.
Pod maską większego i bardziej luksusowego SUV-a pojawią się jednostki sześciocylindrowe (rzędowy), a także V8. Niewykluczone, że dołączy także wariant V12. BMW nie zapomina o poszerzaniu "ekologicznego" portfolio. Nowe BMW X7 będzie dostępne w napędem hybrydowym typu plug-in.