Stylistycznie to dalej bryła typowa dla X5, czyli duży SAV (Sports Activity Vehicle) ze zmienionymi felgami, kilkoma emblematami, mówiącymi że to hybryda i dodatkową klapką przy przednim lewym błotniku. Po jej otwarciu mamy dostęp do elektrycznej wtyczki do ładowania baterii elektrycznej.
Silnik BMW TwinPower Turbo, połączony z motorem elektrycznym produkuje łącznie 313 KM. Przy tym średnie zużycie benzyny wynosi 3.4 l/100 km. Emisja CO2 zamyka się w granicach 78-77 g/km.
Kierowca może wybierać tryby pracy układu napędowego, a także bezemisyjny tryb eDrive. AUTO eDrive dostosowuje pracę silnika spalinowego w zależności od potrzeb kierowcy. Jeśli ten zechce przyspieszyć lub wykonać nagły manewr moc jest odpowiednio zwiększana. Tryb MAX eDrive to praca samego tylko silnika elektrycznego. Jeśli bateria jest pełna, auto może pokonać bezemisyjnie do 31 km. Jest jeszcze tryb SAVE Batery, który będzie robił wszystko, żeby oszczędzać energię.
Oprócz wyboru pracy jednostki elektrycznej, kierowca może wybierać tryby pracy całej jednostki. Do wyboru są Comfort, Sport i Eco Pro. Bez względu na wybrany tryb pracy, cały czas pracuje napęd na cztery koła xDrive.
Ciekawostką jest użyta nawigacja, dostrojona specjalnie do hybryd typu plug-in. Dzięki systemowi RTTI (informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym) trasa dobierana jest tak, żeby zużycie energii było jak najmniejsze. Oprócz tego aplikacja BMW Remote umożliwia sprawdzanie stanu naładowania baterii oraz zlokalizowanie najbliższej stacji ładowania.
Do każdego BMW X5 xDrive40e otrzymujemy BMW i Wallbox Pure oraz BMW i Wallbox Pro, które umożliwiają szybkie ładowanie w domu. Opcjonalnie można domówić specjalną usługę, dzięki której spece z BMW znajdą samochód i naładują go na życzenie.