Zarówno stylistyka zewnętrzna jak i wnętrze nowego Clio Renault Sport wyraźnie podkreślają jego sportowy charakter. Widoczne są elementy poprawiające własności aerodynamiczne, zapożyczone z Formuły 1: aerodynamiczna listwa z przodu, wyloty powietrza w przednich błotnikach oraz tylny dyfuzor.
Dwukolorowe nadwozie (pakiet Design Renault Sport jest dostępny w zależności od kraju w standardzie lub w opcji) obejmujące przedni zderzak, obudowy lusterek i dyfuzor powietrza w tym samym kolorze z możliwością wyboru odcieni Lśniącej Czerni (seryjnie na rynku polskim) lub Ciemnej Szarości (dostępna w zależności od rynku). Z tyłu obie rury wydechowe zostały wbudowane w dyfuzor.
Nowe Clio Renault Sport jest wyposażone w duże opony (215/45) i 17-calowe aluminiowe felgi. Zaciski Brembo i duże tarcze zapewniają mocne i skuteczne hamowanie.
Błotniki zostały poszerzone aby mogły zmieścić szerzej rozstawione koła. Bardziej agresywny przód, wyposażony w listwę stosowaną w Formule 1, odsłania obszerny wlot powietrza, niezbędny do zapewnienia chłodzenia wolnossącego silnika, który napędza Clio Sport. Pod maską siedzi prawdziwy szatan - z dwóch litrów pojemności, bez pomocy turbosprężarek, wykrzesano aż 203 koni mechaniczne mocy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h to kwestia 6,9 sekundy a wskazówka prędkościomierza powinna finalnie zatrzymać się na 225 km/h.
Sportowy charakter podkreślają aluminiowe pedały, podnóżek, kierownica z perforowanej skóry ze stebnowaniem oraz żółtym oznakowaniem punktu 0. Podobnie jak w bolidach Formuły 1, żółty obrotomierz posiada kontrolkę zmiany biegów połączoną z sygnałem dźwiękowym.
Do wyboru są dwie wersje: Sport i Cup. W przypadku pierwszym mamy zawieszenie typu Sport, w którym wprowadzono zmiany mające na celu poprawę komfortu, zwłaszcza w przypadku codziennego użytkowania. Odmiana Cup wyróżnia się natomiast wysokimi osiągami i z pewnością spodoba się pasjonatom i koneserom. Wersja Cup jest o 36 kg lżejsza od wersji z zawieszeniem typu Sport.
Źródło: Renault, mototarget