Stylistycznie inspirowany koncepcyjnym modelem DeZir maluch Renault może się podobać. Charakterystyczny grill, zadziorne spojrzenie reflektorów i nadmuchane nadkola zdają się sugerować, że Francuzi tchnęli w Clio ducha sportu. W kabinie auto ma zachwycać jakością materiałów i sprzętem multimedialnym, pozwalającym na łączenie się z internetowym sklepem z aplikacjami dla auta. Jak to będzie działać? Sprawdzimy jak tylko się da.
Wiadomo już jakie silniki będą napędzać małego Francuza. Pierwszy na liście będzie trzycylindrowy benzynowiec o pojemności 900 cm3 i mocy 90 KM. Obiecuje moment obrotowy o wartości 135 Nm i średnie spalanie na poziomie 4,3 litra na 100 km. Tę samą moc będzie mieć 1,5-litrowy diesel, ale ma górować momentem obrotowym (220 Nm) i palić jeszcze mniej - materiały producenta obiecują niewiarygodne 3,2 litra ON na 100 km. Trzeci na liście jest 1,2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 120 KM, w tym przypadku producent nie chwali się osiągami w kwestii zużycia paliwa, ale podkreśla, że będzie to jeden z najbardziej ekonomicznych silników w swojej klasie.
Jake wrażenie nowe Clio robin a Was? Zachwyca, czy niekoniecznie? Być może w ocenie pomoże poniższe wideo.